וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום סודן בהשבעתו: "נפעל לשלום עם הצפון"

סלבה קייר מייארדיט הושבע במהלך טקס ההכרזה על עצמאותה של המדינה החדשה, והבטיח כי לא ישכח את תושבי האזורים בהם אירעה המלחמה. נשיא סודן גם הוא בירך על המהלך: רצון האזרחים כובד

לאחר עשורים של מלחמה ומיליוני הרוגים, ובנוכחותם של עשרות אלפי סודנים ומכובדים זרים, בהם מזכ"ל האו"ם, נולדה היום (שבת) בת חדשה למשפחת המדינות – דרום סודן. בכך, הפכה האומה החדשה להיות המדינה ה-193 שמקבלת את הכרת האו"ם. בטקס שנערך בבירתה של המדינה החדשה, ג'ובה, הושבע גם נשיאה של דרום סודן, ומי שהיה מנהיג המורדים במלחמתם מול הצפון, סלבה קייר מייארדיט. "כנשיא הרפובליקה של דרום סודן, אשמור אמונים למדינה", נשבע מייארדיט, "אנחנו לא יכולים אמנם לשכוח שנים של שפיכות דמים, אך כעת עלינו לסלוח ולצעוד קדימה".

עוד על עצמאותה של דרום סודן:
היסטוריה באפריקה: דרום סודן הפכה רשמית למדינה
דרום סודן חוגגת עצמאות: ”נולדים מחדש”

"אנצל את ההזדמנות הזו כדי לקרוא לארגון זכויות האדם 'אמנסטי' לפעול נגד כל אלה שהרימו יד נגד סודן. אני רוצה להבטיח לאנשי אביי, דרפור, הנילוס הכחול ודרום קורדופן, שלא שכחנו אותם" הוא הוסיף, "כשאתם בוכים, אנחנו בוכים. כשאתם מדממים, אנחנו מדממים. אני מבטיח לכם היום שאנחנו נמצא שלום עבור כולם". הוא הבטיח כי יעבוד יחד עם מקבילו מהצפון כדי להשיג מטרה זו. בצמוד למייארדיט, ישב נשיא סודן, עומאר אל-באשיר, שנשא גם הוא דברים בטקס ההמוני. "אנו מברכים את אחינו בדרום על ייסודה של מדינתם החדשה. עלינו לכבד את רצונם של אזרחי דרום סודן", אמר.

נשיא דרום סודן סלבה קיר ונשיא סדן עומאר אל בשיר בטקס עצמאות של דרום סודן, יולי 2011. רויטרס
נשיאי סודן ודרום סודן במהלך טקס ההכרזה/רויטרס

אובמה: "מפת העולם מצוירת מחדש"

גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שאמנם לא נכח בטקס, בירך על הקמת המדינה החדשה והכריז על הכרתה של ארה"ב בעצמאותה של דרום סודן. "לאחר מאבק ארוך של אזרחי דרום סודן, ארה"ב מברכת על הולדתה של מדינה חדשה", אמר אובמה בהצהרה שפרסם הבית הלבן, "היום הזה מהווה תזכורת לכך שלאחר האפלה של המלחמה, האור של הזריחה נראה באופק. דגל גאה מתנוסס מעל ג'ובה ומפת העולם מצוירת מחדש".

בתוך כך, אישרה מועצת הביטחון של האו"ם כי תשלח כ-7,000 חיילים שישמרו על השקט במדינה הטרייה. המועצה צפויה לדון ביום רביעי הקרוב בצירופה של דרום סודן כחברה חדשה בארגון. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הודיע כי ארצו פתחה שגרירות בג'ובה ומינתה שגריר שיעמוד בראשה.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
נשים חוגגות את עצמאות דרום סודן, יולי 2011. רויטרס
חוגגים עצמאות בדרום סודן/רויטרס

ההמונים, אזרחי המדינה החדשה, פצחו בריקודים, הניפו את דגלם והניפו שלטים עליהם נכתב, בין היתר: "מעבדות לחירות". "לשם כך נלחמנו", צעק אחד החוגגים, "זכרו את אלה שמתו בעבור זה, הם לא מתו לשווא". לצד זאת, הם גם לא שכחו את קרוביהם שאבדו במאבק על עצמאותם. "זה מרגש מאוד. אני נרגשת, אך אני גם חושבת על כל האנשים שמתו כדי שזה יקרה", אמרה בראיון ל-CNN ויקטוריה בול, אזרחית המדינה החדשה, שאיבדה עשרות מבני משפחתה בלחימה ארוכת השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully