וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באפריקה: דרום סודן הפכה רשמית למדינה

9.7.2011 / 0:25

בתום עשרות שנים של סכסוך הפכה דרום סודן למדינה ה-193 המוכרת על ידי האו"ם. ההמונים פתחו בחגיגות בעיר הבירה החדשה ג'ובה, והשמיעו את ההמנון החדש של מולדתם

לאחר מלחמת אזרחים עקובה מדם והסכם שלום אחד שעשה לה סוף, הפכה הלילה (שבת) דרום סודן באופן רשמי למדינה. האזור הדרומי של המדינה נפרד באופן סופי מחלקה הצפוני עימו היה מסוכסך במשך עשורים.

עצמאותה של דרום סודן הגיעה לאחר עשורים רבים של עימותים עם הצפון, בהם נהרגו מיליון וחצי בני אדם. בשנת 2005 נחתם לבסוף הסכם השלום המיוחל במסגרתו נערך בינואר משאל עם, ואזרחי סודן התבקשו להצביע בעד או נגד מתן עצמאות לחלקה הדרומי של המדינה. 99% מהמצביעים תמכו בהצעה.

החגיגות בעיר הבירה ג'ובה החלו בחצות, אז הפכה דרום סודן באופן רשמי למדינה. רשתות הטלוויזיה שידרו את ההמנון החדש לצד השמחה ההמונית. בחגיגות משתתפים בין היתר נשיא סודן, עומר אל-באשיר ומזכ"ל האו"ם באן קי מון.

המדינה החדשה אמנם עשירה בנפט, אך היא עדיין אחת המדינות הכי פחות מפותחות על הגלובוס, בה אחד מכל שבעה ילדים לא זוכה כלל לראות את גיל חמש. דרום סודן הפכה למדינה ה-193 המוכרת על ידי האו"ם והיא החברה ה-54 באו"ם מבין מדינות אפריקה.

עוד באותו נושא:
דרום סודן חוגגת עצמאות גם בת"א: "נולדים מחדש"
אומה נולדה: בדרום סודן "אומרים ביי לערבים"
ברקע משאל העם: עשרות הרוגים בעימותים בסודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully