וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה ישראלית באירן תערב אותנו מוקדם מהרצוי"

שר ההגנה האמריקאי פנטה אמר כי במצב של תקיפה שתעמיד את ארה"ב בפני סכנה, ייתכן שתצטרך להפעיל את האופציה הצבאית מוקדם מהרצוי. דוברו הוסיף: "יש לנו תכניות לכל אפשרות"

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, התייחס הלילה (שבת) לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן, ולהשפעה על ארצות הברית. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, בביקור בספינת הצי האמריקני שלחופי קליפורניה, אמר פנטה לחיילים: "אם ישראל תחליט לתקוף באירן ונצטרך להגן על עצמנו, ייתכן שנאלץ להתערב מוקדם ממה שרצינו".

מאוחר יותר, הוסיף דוברו של פנטה, קרל ווג, כי ארצות הברית מתמקדת כרגע בדיפלומטיה ובלחץ בינלאומי על אירן. "אני לא מתכוון להעלות השערות לגבי מה יקרה בתרחישים שונים, מלבד לומר כי אנו נהיה מוכנים", ציין הדובר. "שר ההגנה כבר אמר שיש לנו תכניות לכל אפשרות ואנחנו לא מתכוונים להעלות השערות בנוגע לצירי זמן או פעולות עתידיות".

אמש התייחס נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לסנקציות המוטלות על אירן, ואמר כי קיימת כמות מספיקה של נפט בשוק העולמי על מנת שמדינות לא יצטרכו לייבאו מאירן. כמו כן, הזהיר אובמה מפני החרפת סנקציות נגד מדינות שעדיין קונות נפט אירני. בתזכיר ששיגר כתב אובמה: "אמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב בשוק, על מנת להבטיח שרכישות הנפט מאירן יצומצמו בהיקף משמעותי".

"טיים": המוסד צמצם פעילותו באירן

בתוך כך, השבועון האמריקאי "טיים" דיווח אמש כי המוסד צמצם בתקופה האחרונה במידה ניכרת את פעילותו החשאית באירן, בהוראתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. על פי העיתון, שציטט מקורות ביטחוניים ישראליים, בירושלים חוששים כי פעולות המוסד באירן יתגלו וייחשפו בפני האירנים. זאת, נוכח כמה טענות שהעלו בטהרן בגין הצלחתם, לכאורה, של שירותי הביטחון המקומיים, בחשיפת מרגלים זרים בשטחם.

גורם שצוטט בדיווח רומז כי במערכת הביטחון, ובעיקר במוסד, יש אי-שביעות רבה מההחלטה, המצרה את צעדי המוסד ופוגמת בכשירותו. השבועון ציטט גם מקור ביטחוני בישראל שאמר כי המבצעים שצומצמו הם בין היתר פעולות לחיסול מדענים בתכנית הגרעין של אירן וחבלות שנועדו לפגוע בבסיסים צבאיים של משמרות המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully