וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: מצבת הוריו של אדולף היטלר הוסרה

30.3.2012 / 19:47

קרובת משפחה של אביו של היטלר פנתה לראש העיירה בה קבורים ההורים, בבקשה להסיר את המצבה, אשר היוותה מוקד עלייה לרגל של נאו-נאצים. "הפעם האחרונה הייתה בסתיו שעבר"

המצבה המציינת את מקום קבורתם של אלויס וקלרה היטלר, הוריו של אדולף היטלר, הוסרה היום (שישי) מבית העלמין בו שכנה בצפון אוסטריה, כדי למנוע מנאו-נאצים לקיים טקסי זיכרון לצורר הנאצי במקום. על פי דיווחים בתקשורת האוסטרית, בעלת חלקת הקבר, קרובת משפחה של אביו של היטלר, הייתה זו שפנתה אל ראש העיירה לאונדינג, בבקשה לפרק המצבה.

"האתר לא היווה מוקד לביקורים קבועים, אך דברים התרחשו מעת לעת", אמר ראש העיירה וולטר ברונר. "הפעם האחרונה הייתה בסתיו שעבר, כשאלמוני השחית את המצבה בסמלים נאצים". מקרה דומה אירע ביום הולדתו ה-120 של היטלר, שצוין בשנת 2009, אז ערכו נאו-נאצים גרמנים טקס אזכרה בבית הקברות. לאחר האירוע, החליטו נציגי העיירה, הכנסייה והמשטרה המקומית לפרק את המצבה, בכפוף להסכמה מבעל הנכס.

היטלר ומשפחתו עברו לעיירה לאונדינג כששליט גרמניה הנאצית העתידי היה רק בן תשע, והתגוררו שם במשך שש שנים, עד שעברו לעיר הקרובה לינץ. אביו של היטלר, פקיד מכס בשם אלואיז, מת בשנת 1903, כשבנו היה בן 13, ואימו, קלרה, שהייתה אישתו השלישית של אלואיז, מתה ארבע שנים מאוחר יותר.

לקריאה נוספת:
טורקיה: הפרסומת ל"שמפו-היטלר" הורדה מהאוויר
גרמניה: "מיין קמפף" יימכר בקיוסקים? היהודים בעד
הורים שקראו לבנם אדולף היטלר: "בקרוב נקבל אותו בחזרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully