וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הפרסומת ל"שמפו-היטלר" הורדה מהאוויר

הפרסומת, שהציגה את הצורר הנאצי כחלק מקמפיין לתכשירי השיער, עוררה זעם בקהילה היהודית. סוכנות הפרסום החליטה להוריד את התשדיר, אולם ציינה כי החברה עדיין עומדת מאחוריו

הפרסומת הטורקית לשמפו, שנעזרה בדמותו של אדולף היטלר כדי לקדם את תכשיר השיער, הורדה מהמסכים - כך מסרה היום (רביעי) סוכנות הפרסום M.A.R.K.A אשר הפיקה את התשדיר.

בפרסומת, בת 13 שניות, נראה השמפו BioMen אחרי רצף של מספר תמונות של הצורר הנאצי, כשהוא בכינוס פוליטי. קולו של היטלר, בדיבוב לטורקית, נשמע כשהוא מצהיר: "מי שלא לובש בגדי נשים, אינו צריך לחפוף את ראשו בשמפו נשי!". בעל הסוכנות הולוסי דריצי אמר לעיתון הטורקי "הורייט" כי החברה עדיין עומדת מאחורי הפרסומת, אשר לטענתו לועגת לצורר הנאצי ולא מהללת אותו, אולם החליטה להוריד אותה לאחר הביקורת הציבורית שהתעוררה במדינה.

דריצי הוסיף כי "אם מוסטפא אטא-טורק (מי שנחשב לאבי האומה הטורקית) היה נואם במקום היטלר בפרסומת, התגובות היו שאנו לועגים לו. כשזה היטלר, אז אומרים שאנחנו מקדמים אותו". הוא הסביר את הורדת הפרסומת הסופי בלחץ שהופעל עליו מטעם הקהילה היהודית במדינה. "יהודים טורקים רבים שלחו לנו מיילים המבקרים את הפרסומת ולכן החלטנו להוריד אותה", אמר.

ראשי הקהילה והרבנים הראשיים באיסטנבול ובאנקרה דרשו בשבוע שעבר מהחברה שיזמה את הקמפיין להתנצל בפניהם, ואיימו לנקוט בצעדים משפטיים, אם הפרסומת לא תוסר מהאוויר. סילביו עובדיה, אחד מאנשי הקהילה היהודית באיסטנבול, ציין כי לא רק שהפרסומת מעליבה את הקהילה היהודית, אלא שהיא "גם פוגעת בנשים".

טורקיה: "שמפו היטלר" מעורר זעם בקהילה היהודית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully