וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "שמפו היטלר" מעורר זעם בקהילה היהודית

26.3.2012 / 17:49

בקהילות אנקרה ואיסטנבול דורשים התנצלות פומבית מחברה לתכשירי שיער, שהשיקה קמפיין בכיכובו של הצורר הנאצי. בפרסומת, קולו של היטלר מדובב לטורקית את השמפו "הגברי"

פרסומת טורקית לשמפו מעוררת בימים האחרונים את זעמם של יהודי המדינה, משום שהיא נעזרת בדמותו של אדולף היטלר כדי לקדם את תכשיר השיער. הקהילה היהודית והרבנים הראשיים באיסטנבול ובאנקרה דורשים מהחברה שיזמה את הקמפיין להתנצל בפניהם, ומאיימים לנקוט נגדה צעדים משפטיים, אם הפרסומת לא תוסר מהאוויר.

בפרסומת, בת 13 שניות, נראה השמפו, הממותג תחת השם BioMen, אחרי רצף של כמה תמונות של הצורר הנאצי כשהוא בכינוס פוליטי. בדיבוב לטורקית, נשמע קולו של היטלר כשהוא מצהיר: "מי שאינו לא לובש בגדי נשים, אינו צריך לחפוף את ראשו בשמפו נשי!".

הפרסומת עם תרגום לאנגלית

בליגה נגד השמצה ניצלו את ההזדמנות כדי להתריע מפני האנטישמיות הגוברת בטורקיה. לדברי אייב פוקסמן, מנכ"ל הארגון האמריקני, מדובר בפרסומת "דוחה". הוא אמר כי מדובר "בתעלול יחצ"ני שעושה שימוש בדמותו של הדיקטטור האנטישמי, שהיה אחראי לרצח שישה מיליון יהודים".

"הפרסומת פוגעת גם בנשים"

סילביו עובדיה, איש הקהילה היהודית באיסטנבול, אמר כי מהחברה שמייצרת את השמפו נמסר לו כי מדובר בפרסומות הומוריסטית, וכי בקשתו להסיר את הפרסומת מהטלוויזיה נענתה בסירוב. עובדיה אמר כי בכוונתו לנקוט צעדים משפטיים נגד החברה, אך לא פירט מהם.

לדבריו, לא רק שהפרסומת מעליבה את הקהילה היהודית, אלא שהיא "גם פוגעת בנשים". משרד התעשייה בטורקיה מפעיל ועדה רגולטרית לפיקוח על תכני פרסום. בסמכות הוועדה לפסול פרסומות, וייתכן שנציגי הקהילה היהודית יפנו אליה בהמשך.

בתחילת השנה פרסם מכון כושר באבו-דאבי עלונים שעליהם נראתה תמונתו של אושוויץ. בעל המכון אמר לבאים בשערי המכון כי הם יוכלו להיות "רזים כמו במחנה השמדה".

שמפו נשי? שמו של היטלר כבר נקשר בנשיות בעבר
בגרמניה, היהודים דווקא בעד יצירות של אדולף היטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully