וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "מיין קמפף" יימכר בקיוסקים? היהודים בעד

כבר בשבוע הבא אמור לצאת לאור בגרמניה ספרו האנטישמי של היטלר, שיימכר בדוכני עיתונים, וילווה בפרשנויות ביקורתיות. הקהילה היהודית המקומית מברכת: "יסייע להסרת המיתוס"

האם ספרו של אדולף היטלר, "מיין קמפף", עומד להתפרסם למכירה בגרמניה, כבר בשבוע הבא? המוציא לאור הבריטי פיטר מקגי סיפר אתמול (ראשון) לעיתון "דר-שפיגל" כי הוא מתכנן לפרסם חלקים מהספר ולמכור אותם בדוכני עיתונות בגרמניה. "הגיע הזמן שלציבור הרחב תינתן האפשרות להתמודד עם הטקסט המקורי", אמר. מקגי מתכוון לשלב גם פרשנויות ביקורתיות, לצד הקטעים מהספר. הוא מתכנן להדפיס כ-300 אלף עותקים של הספר בן 15 העמודים, ולפרסמו בחנויות כבר ביום חמישי הבא.

היטלר כתב את הספר המפורסם בזמן ישיבתו בכלא בעקבות ניסיון הפיכה בשנת 1923. הכרך הראשון של הספר יצא לאור בשנת 1925 ואילו הכרך השני בשנת 1926. בספר ("מאבקי שלי" בגרמנית) פורט היטלר את השקפת עולמו, כולל כמובן, את דעותיו האנטישמיות על יהודים. בתקופת הרייך השלישי נמכרו בגרמניה יותר עותקים של הספר מאשר התנ"ך והברית החדשה יחדיו.

עותק של הספר מיין קאמפף חתום בידי היטלר. AP
המוציא לאור לא צפוי להיתקל בבעיות משפטיות, שכן פסיקת בית משפט אישרה לו בעבר לפרסם קטעים דומים בהקשר חינוכי/AP

המוציא לאור מקגי עורר שערורייה דומה כבר ב-2009, כשפרסם ספר בשם "עדויות העיתונים", הכלל קטעים מעיתונים נאציים מתקופת הרייך השלישי. הרשויות במדינת באווריה שבגרמניה, בעלות הזכויות על כל כתבי הנאצים, החרימו יותר משלושת אלפים עותקים מהספר והגישו תלונה נגד מקגי. אולם בהמשך, פסק בית משפט במינכן כי על אף שפרסום תעמולה נאצית מהווה עבירה פלילית בגרמניה, מקגי לא עבר על החוק מכיוון שכוונתו לא הייתה לעורר שנאה על בסיס גזע. בנוסף קבעו השופטים בפסיקתם התקדימית, כי הדפסת צלבי קרס הינה חוקית, כשהיא נעשית בקונטקסט חינוכי. לכן, מעריך מקגי כי הוא לא צפוי להתמודד עם בעיות משפטיות בהוצאה לאור של הספר.

מי שדווקא בירך על הפרסום הוא דיטר גראומן, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה. גראומן אמר כי הדבר "יסייע להסרת המיתוס" סביב הספר. בתוך כך, במהלך דיון במליאת הכנסת ביום רביעי האחרון, בנוגע להצעת חוק לאיסור השימוש בסמלים וכינויים נאצים, ציין השר יוסי פלד כי הוא מתכנן לפגוש את נשיא גרמניה, כריסטיאן וולף, בשבוע הקרוב, במטרה לבקש ממנו להאריך את תוקף החוק האוסר את פרסומו של "מיין קמפף" במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully