וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצו הזמני - הפליטים יפגינו: "חוסו עלינו"

ענת שלו

30.3.2012 / 0:08

ארגוני זכויות האדם ברכו על ההחלטה להקפיא זמנית את גירוש הפליטים מסודן, אך הבהירו שזה לא מספיק. בראשון תתקיים הפגנה מול בית ראש הממשלה בתקווה ש"יציל אותם מהתופת"

ארגוני זכויות האדם והארגונים הפועלים נגד גירוש הפליטים מדרום סודן יכלו לנשום אתמול (חמישי) לרווחה עם החלטת בית המשפט להוציא צו מניעה ארעי לגירוש עד ה-15 באפריל, והמלצת משרד החוץ לדחות את הגירוש עד לגיבוש המלצות המשרד בנושא. עם זאת, הפעילים אינם מסתפקים בכך והם מתכננים לקיים היום עצרת מחאה שקטה בתל אביב, והפגנה מול בית ראש הממשלה ביום ראשון, כדי לוודא שמשימתם תושג – לא לשלוח את הפליטים לאזור מסוכן אלא "לחוס על חייהם".

עורך הדין ד"ר יובל לבנת, מהתכנית לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב וממגישי העתירה, אמר בתגובה כי יש לתמוה על החלטת הרשויות בישראל להורות למבקשי מקלט מדרום סודן לעזוב את ישראל, וכי יש לברך על התעשתות משרד החוץ, ועל החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לעצור את הגירוש. "המתח שבו היו שרויים מבקשי המקלט מדרום סודן, על ילדיהם הצעירים, בחודשים האחרונים הוא בלתי יתואר, ויש לקוות שהתנהלות מסוג זה מצד משרד הפנים הישראלי לא תחזור על עצמה", אמר לבנת.

מאות הפגינו נגד הכוונה לגרש פליטים לסודן. טל אנגלנדר
הפליטים הסודנים לא מסתפקים בהשעיה זמנית, ומתכוונים להפגין/טל אנגלנדר

אורית מרום, רכזת פעילות ציבורית בארגון א.ס.ף, שהיה בין מובילי המאבק הציבורי בהחלטה וממגישי העתירה, אמרה בתגובה: "שמחנו על החלטת בית המשפט, ואנו שמחים אף לראות כי משרד החוץ מבין את המציאות הקשה בדרום סודן, וכי גירוש בזמן כזה פירושו גזר דין נורא עבור המשפחות והילדים". לדבריה, הפליטים הדרום סודנים בישראל נושמים מעט לרווחה, ומקווים כי בימים הקרובים יחליט ראש הממשלה להמשיך להעניק להם הגנה, "ובכך להציל את חייהם מתופת, אלימות ורעב". היא עוד הביעה תקווה כי בימים הקרובים יחדש משרד הפנים את אשרות השהייה של בני הקהילה הדרום סודנית, על מנת שאלו יוכלו לשוב במהרה למקומות עבודתם.

במסגרת ההפגנות היום, צפויים הפעילים לקרוא לראש הממשלה לאמץ את המלצת משרד החוץ, ולא להטיל באזרחי ישראל את "הכתם המוסרי של גירוש המשפחות לדרום סודן". מארגון א.ס.ף הוסיפו: "מספר ימים לפני חג הפסח, אנו מזכירים לכולם את המצווה: ואהבתם את הגר, כי גרים הייתם בארץ מצרים".

סיימון מאייר, פעיל דרום-סודני, הודה למשרד החוץ על המלצתו היום. "אני מקווה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יחוס עלינו בחג החירות וימשיך להגן על בני הקהילה, עד שהמצב יתייצב בדרום סודן ונוכל לשוב לשם בבטחה".

עדכון ראשון: 20:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully