וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין טולוז לתל אביב: דרך המצוקה לטרור

עופר לפלר

25.3.2012 / 23:48

הפיגוע בטולוז הסב את תשומת ליבם של הצרפתים לאוכלוסיית המהגרים במדינתם. עופר לפלר סבור כי על הפיגוע לעורר את תשומת הלב גם לאוכלוסיית מהגרי העבודה בישראל

בדרומה של העיר העברית הראשונה, תל אביב, מתארגן עכשיו תא טרור איסלמי קיצוני שנולד ממצוקה. תא שיחקה את הפעולה בטולוז כדי להראות שהטרור מכה בכל מקום, או בשביל לזעוק את זעקתם של מהגרי עבודה נטושים. זה לא תרחיש דמיוני. אלא זה תרחיש שנולד מחוסר התעסוקה ומהייאוש המתפתח בשוליים של מהגרי העבודה הבלתי חוקיים.

קל היה לנו לשבת בסוף השבוע הזה ולנתח את אירועי השבוע החולף בטולוז שבצרפת. הרי כולנו מומחים למשא ומתן ולפשיטות על מבנה שטוף אש. שמעתי את חברי מסביב לשולחן הפיצוחים והיין מדברים על פריצה או החדרת גז, אבל שכחו את מאות ההרוגים בתיאטרון במוסקבה, כן, הרוגים מהגז.

למידע המודיעיני שלקח איתו המחבל למפגש עם 72 הבתולות היה ערך רב ביותר. אבל תרבות האינסטנט שלנו ולחץ מנהיגים בניהול משברים מובילים לפריצה ולכישלון מבצעי - אין לנו את מוחמד מראח בחיים, יש לנו שהיד שבטח כבר הוליד, באזור דמדומים כלשהו, חולייה על שמו.

ארגוני זכויות אדם מנציחים ומשרישים את הבעיה

אבל לא בניהול משבר או בניהול משא ומתן מול חלון המאמר שלי יעסוק. אלא דווקא בכל פעמוני האזעקה והרמזורים האדומים שהוא אמור להדליק ולצלצל בנושא הגירת עבודה בלתי חוקית. אני מקווה שהאירוע המזעזע בצרפת הדליק את האור לא רק באירופה אלא דווקא אצלנו ובמקומות הנכונים.

האם פעמוני האזעקה של צרפת ואירופה מובנים כאן לכל אותם אלה שמתעלמים מהעובדה שהבעיה של מהגרי עבודה בלתי חוקיים - זועקת לשמיים. ארגוני זכויות אדם, חשובים ככל שיהיו, מנהלים מאבק לגיטימי אך לצערי מנציחים ומשרישים את הבעיה. ארגונים שמבקשים להשאיר את הלא חוקיים ואת אלה שלא הוגדרו כפליטים על ידי נציבות האו"ם לפליטים.

קל להשיג נשק בישראל

האם המבקשים לחייב את ישראל להכניס ולקלוט את כל מי שהגיע בנדידת העמים ופרץ את הגדר הדרומית באופן בלתי חוקי מבינים את הבעיה הצומחת? זה אותם מאות אלפי מהגרי עבודה אשר נמצאים ברחבי ישראל ומתוכם למעלה מ-200 אלף לא חוקיים ולא מוכרים לרשויות אשר מהם חלילה עלול לצמוח מוחמד מראח המחבל מטולוז.

מהגרי העבודה הלא חוקיים אינם מסתפקים במגורים ולינה בערים הגדולות וניתן למצוא אותם גם בקהילות איסלמיות בישראל וביהודה ושומרון בפרט. כן, אני יודע שמרביתם בכלל נוצרים מאמינים האוהבים את ישראל. אבל מספיק אחד, חריג, שמתחזק עכשיו במסגד או בתוך הייאוש הכולל. נשק ותחמושת זה הדבר הכי קל להשיג בישראל - תשאלו במשטרה שם מורטים שערות מהקלות שבה אמצעי הלחימה נגנבים מהצבא.

עוד על העובדים הזרים בישראל:
העובדים הזרים ממתינים לשיחה שתגזור את גורלם
חוק המסתננים יאושר - ארגוני הסיוע חרדים לפליטים
"משמר השכונות" בפעולה: "לגרש הסודנים מת"א"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully