וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הזרים ממתינים לשיחה שתגזור את גורלם

ענת שלו

15.2.2012 / 21:05

משרד הפנים יערוך עד סוף השבוע את פגישותיו האחרונות עם משפחות שהגישו בקשה לקבלת אשרה למען ילדיהם, לאחר ש-257 מתוך ה-700 כבר אושרו. "בני הוא ישראלי לכל דבר"

מאות משפחות של מהגרי עבודה דרוכות לקראת ההכרעה על גורלן. רשות ההגירה והאוכלוסין הודיעה כי משרד הפנים החל לפנות היום (רביעי) למשפחות שילדיהן נחשבים שוהים לא חוקיים בישראל, וזימן אותם לפגישות שבהן ייקבע אם הילדים זכאים לקבל אשרת שהייה, לפי הקריטריונים המחמירים שגיבש המשרד. חלק מהמשפחות שהגישו בקשות לאשרה יגיעו החל ממחר בשעה 10:30 למשרד הפנים שם ידונו בבקשותיהם. לפני כשנה וחצי הגישו כ-700 משפחות בקשות לקבלת אשרה, והתשובות הסופיות בעניין אמורות להימסר עד סוף השבוע.

הקריטריונים שגיבש משרד הפנים מתייחסים לשאלה אם הילד למד בשנה האחרונה במערכת החינוך הממלכתית בישראל ואם הוא רשום לבית הספר לשנה הבאה. כמו כן, ילד שדורש אשרה צריך להוכיח כי הוא נולד בישראל, או שהוא בא לארץ לפני שמלאו לו 13. עד כה אושרו 257 בקשות בלבד לעומת 116 שנדחו.

שר הפנים, אלי ישי, נימק את המהלך בכך שבעיית העובדים הזרים "צריכה להיות מטופלת היום, ואם לא, היא תהיה עילה לוועדת חקירה ודו"חות מחר". לדבריו, כשר הפנים, עומדת לפתחו החלטה אם להיות אהוד או לשמור על צביונה של ישראל כמדינה יהודית. "אני בוחר במדינה היהודית", הבהיר.

"הלב והנפש של הילד שלי הם בישראל"

מי שטרם זכתה לקבל את שיחת הטלפון המיוחלת ממשרד הפנים היא ר?מי. היא בת 49 והגיעה לישראל מהפיליפינים לפני עשר שנים. היא עובדת בניקיון. בנה, אנג'לו, בן שבע, לומד בבית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב. "הגשנו את הבקשה מזמן, ואני מאוד מפחדת לקבל תשובה שלילית. הילד שלי לא מכיר משהו אחר חוץ מישראל. הלב שלו, הנפש שלו, הכל בישראל. זו המדינה שלו". לדבריה, אנג'לו אומר כל הזמן "אני ישראלי, אני לא פיליפיני".

"באמת, חוץ מהפנים שלו, אין הבדל בינו לבין כל ישראלי. הוא ישראלי לכל דבר", היא אומרת. רמי מספרת כי המצב בפיליפינים קשה מאוד. "גם אם אנג'לו יסתגל מהר וילמד את השפה, אבא שלו מת, ואין לנו אף אחד שם. איך אני אפרנס אותו? הסיפור הזה יעשה לו טראומה".

עובדת זרה: "הגשנו בקשה לסיוע לפני שנה, ולא קיבלנו תשובה"

בקשות אשרה של ילדי העובדים הזרים בארץ, פברואר 2012. באדיבות המשפחה
רמי חוששת כי בנה, אנג'לו, לא יוכל לעמוד בגירוש לפיליפינים/באדיבות המשפחה

ארגון ילדים ישראליים (Israeli children) קרא היום בעמוד הפייסבוק שלו למשפחות שמשרד הפנים יצר עמן קשר לפנות אליו, כדי לקבל ייעוץ מיידי. רותם אילן, מנכ"לית הארגון, ממובילות המאבק נגד גירוש ילדיהם של מהגרי העבודה, אמרה: "זו בושה גדולה שרבים מהילדים צפויים להידחות, בניגוד להצהרת הממשלה שתאפשר למרבית הילדים להישאר בארץ". אילן אומרת שמשרד הפנים והשר ישי מוכיחים שוב שהם "אלופים בזריית חול בעיני הציבור". לדבריה, הילדים שיגורשו יוחלפו ב"עשרות אלפי עובדים חדשים" שהממשלה תאשר את עלייתם. "הדלת תמשיך להסתובב וחברות כוח האדם ימשיכו להתעשר. ילדים חפים מפשע ישלמו את המחיר", היא מזהירה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מוקד הסיוע לעובדים זרים: "המשפחות חולמות בעברית"

ממוקד הסיוע לעובדים נמסר: "המוקד נערך לסייע למשפחות שיקבלו תשובה שלילית ולהגיש בשמן ערר על החלטות הוועדה. בנוסף, יינתן סיוע וליווי פרטני למשפחות המודאגות, שחיות בחוסר ודאות לגבי עתידן. מדובר בילדים ישראלים שלומדים בעברית, מדברים עברית וחולמים בעברית , ואנו מקווים כי משרד הפנים ינהג בהגינות בהתאם להחלטת הממשלה".

לגבי דבריו של השר ישי, אמרו במוקד: "נזכיר שהשר ישי הינו שר הפנים, שהעניק הכי הרבה אשרות שהייה לזרים מבין כל שרי הפנים בעשור האחרון. מוזר ותמוה שאותו שר, שמפטפט על צביון יהודי וזה שמתלונן על מספר הזרים, הוא גם זה שממשיך להביא בכל שנה עשרות אלפי עובדים חדשים".

עוד על גירוש ילדים זרים
5:30 בבוקר: נתנאל הפעוט הוצא מביתו בדרך לגירוש
חגיגה עצובה: ג'רלדין בת ה-3 נעצרה ביום הולדתה

לפנייה לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully