וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5:30 בבוקר: נתנאל הפעוט הוצא מביתו בדרך לגירוש

ענת שלו

25.1.2012 / 14:05

רוזלינה, עובדת זרה מהפיליפינים ניסתה להסתתר, אולם פקחי עוז הגיעו לבית בתל אביב והעבירו אותה ואת בנה בן ה-3 שנולד בישראל לנתב"ג. "חפים מפשע מגורשים מביתם היחיד"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות ארגון "ילדים ישראלים, עריכה: יאיר דניאל)

רוזלינה, עובדת זרה מהפיליפינים, הסתתרה מזה מספר שבועות בביתה בשכונת נווה שרת בתל אביב. הסיבה: רוזלינה לא נכללת בקריטריונים לקבלת אשרה להישארות בישראל. בתקופה האחרונה בחרה רוזלינה שלא לצאת מביתה והסתפקה בהבאת בנה נתנאל בן השלוש שנולד בישראל לגן הילדים. הבוקר (רביעי) התאמתו חששותיה הגרועים ביותר של רוזלינה, כאשר פקחי יחידת עוז הגיעו לעצור אותם.

הפקחים נקשו על דלת המשפחה בשעה 5:30 ונתנאל הפעוט נתקף בחרדה. הפעוט בן השלוש החל להקיא ועל אף בקשות חוזרות ונשנות מצד האם, לא הגיע למקום רופא. בשלב זה שוהים האם ובנה במתקן המעצר בנמל התעופה בן-גוריון, לפני שיגורשו לפיליפינים.

לארגון "ילדים ישראלים" המלווה את המשפחה, לא התאפשר לבקר או ליצור קשר עם רוזלינה ובנה. מהארגון נמסר כי "האם פחדה כבר זמן רב שהולכים לתפוס אותם, היא ממש התחבאה, לא יצאה מהבית ולא עבדה כבעבר". עוד נמסר מהארגון כי "מעצר וכליאת ילדים הוא בררת מחדל ולא מוצא אחרון בכל הנוגע למשרד הפנים ולאלי ישי, כפי שמתחייב מאמנת הילד עליה חתומה ישראל".

מנכ"לית הארגון, רותם אילן, הוסיפה כי "אסור לשתוק בשעה שילדים חפים מפשע, שנולדו ומתחנכים במערכת החינוך הישראלית נעצרים נכלאים ומגורשים מביתם היחיד. זו שערורייה שמעצר ילדים הוא בררת המחדל בישראל. שר הפנים ממשיך להציג את הילדים כבעיית ההגירה של ישראל ולהביא באותה נשימה עשרות אלפי עובדים חדשים לישראל תוך גביית הון עתק מכל עובד שמגיע לארץ. הגיע הזמן להילחם בקבלני כוח האדם, לא בילדים".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה כי "פקחי רשות האוכלוסין וההגירה אמונים על שמירת החוק ואכיפתו. במסגרת זו נעצרה אם השוהה בישראל בניגוד לחוק, פרט שמשום מה מתעלמים ממנו באופן עקבי. לאם נלווה בנה הקטין למתקן המשמורת של הרשות. הוא נלקח לבדיקה רפואית ונמצא בריא, ללא חום. מאחר שמדובר במשפחה השוהה בישראל באופן בלתי חוקי, ולאור העובדה כי פעולות האכיפה מתבצעות מזה כשנה, לא ברורה הטענה. טוב היו עושים המתלוננים לו היו מעודדים את השוהים הבלתי חוקיים לעזוב את הארץ מרצון ובאופן מכובד, במקום להמתין שייעצרו".

לקריאה נוספת
חגיגה עצובה: ג’רלדין בת ה-3 נעצרה ביום הולדתה
עובדת זרה על החלטת ישי: ”הבת שלי כל הזמן פוחדת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully