וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משמר השכונות" בפעולה: "לגרש הסודנים מת"א"

15.4.2011 / 18:26

סיורי המשמר החלו להתקיים השבוע במטרה לטפל ב"מפגעי" נוכחות הזרים בדרום ת"א. ברוך מרזל, ראש הפרויקט: "שיגרשו את כל הפולשים הזרים וכל האנשים העוינים מהארץ בחזרה לסודן"

דניאל בוק

בחוגי הימין הקיצוני החליטו לטפל באופן עצמאי בסוגיית נוכחות הזרים בדרום תל אביב המטרידה לדבריהם רבים מהתושבים. פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל, ועמם חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), הצטרפו אתמול (חמישי) לראשונה לסיירת המכונה "משמר השכונות". מרזל הוא מוביל המיזם שמטרתו המוגדרת של היא "להראות לסודנים מי בעל הבית". המשמר מונה כמה עשרות מתושבי דרום תל אביב ואלו החלו השבוע לקיים סיורים, במדים מיוחדים משלהם, בשכונות בהם ישנה אוכלוסייה רחבה של מהגרי עבודה ומבקשי מקלט ממדינות אפריקה.

"מספר גדול של תושבים פנו וביקשו שנכנס לשכונה ונעזור להם כי הם מפחדים להתעסק עם הסודנים", אמר מרזל. לדבריו, התושבים בשכונות לא יכולים להסתובב ברחובות בהם הם גרים ולכן התקבלה ההחלטה להקים את המשמר, במטרה להחזיר לתושבים את תחושת הביטחון. "אם אדם מתלונן שיש הפרעות משכנים הזרים, אני מגיע ומראה לו שאם רון חולדאי לא דואג לו אנחנו נדאג". מרזל הדגיש שמטרת הפרויקט היא להקנות לתושבים תחושת ביטחון אך הזכיר גם כי מטרת העל היא "שיגרשו את כל הפולשים הזרים וכל האנשים העוינים מהארץ בחזרה לסודן", אמר מרזל.

משמר השכונות, לפי מרזל, הודרך לפעול רק במסגרת החוק, "ההוראה שבן ארי נתן לנו היא שהעסק יצליח בתנאי שיפעל בתוך החוק, יש גורמים יותר רדיקליים מאתנו שמאוכזבים שאנחנו לא פועלים באלימות אבל אנחנו מאמינים שהדברים יפעלו רק אם יהיו חוקיים". הפעילים דוחים את הטענות כי הקמת המשמר ופעולותיו נגועות בבריונות וגזענות. טענות נוספות בנוגע לחזותו של המשמר, כולל המדים שלובשים אנשיו, נדחות גם הן בתוקף: "לא מפריע שהמראה של המשמר מאיים", אומרים הפעילים, "כמו שמי שלא גונב לא מפחד משוטרים כך מי שלא פוגע באנשי השכונות אין לו מה לחשוש".

בתגובה לפרסום גינה נוער מרצ בתקיפות את ייסודו של "משמר השכונות". דובר התנועה, ירין שכטר, מסר כי "מרזל וחבורתו מראים בשנית לציבור כי החוק בעיניהם הוא רק בגדר המלצה, וכי כבמדינות חשוכות אחרות, צבע עורם של אנשים, הוא שמעיד על מסוכנותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully