וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגרט תאצ'ר מתחרטת: לא הייתי נכנסת לפוליטיקה

"אשת הברזל", שניהלה מלחמת חורמה באיגודי העובדים בשנות השמונים, מתחרטת על הקריירה הפוליטית בגלל "מה שזה עשה למשפחה". למרות מצבה הבריאותי, ילדיה לא שומרים על קשר

ראש ממשלת אנגליה לשעבר ומי שמוכרת בבריטניה כ"אשת הברזל", מרגרט תאצ'ר, אמרה כי במחשבה לאחור, היא לא הייתה נכנסת לפוליטיקה. עיקר החרטה, מספרת תאצ'ר, הוא המחיר הכבד שמשפחתה שילמה בשל תפקידה ובייחוד בגין מהלכיה השנויים במחלוקת. הדברים נחשפו בספר חדש של הלורד ספייסר, לשעבר חבר פרלמנט בכיר במפלגת השלטון השמרנית וחבר בבית הלורדים.

הספר, "יומניו של הלורד ספייסר", מתאר את בהרחבה את המפלגה השמרנית בבריטניה ומתמקד בכהונתה של תאצ'ר, החל מכניסתה לתפקיד, דרך מלחמת פוקלנד וכלה בהדחתה על ידי חבריה למפלגה. חמש שנים לאחר סיום תפקידה ובמהלך מחלוקת עמוקה בתוך המפלגה השמרנית, ב-1995, תאצ'ר הביעה חרטה על הקריירה שלה בפני ספייסר.

מרגרט תאצ'ר. GettyImages
מרגרט תאצ'ר בימים יפים יותר/GettyImages

ספייסר מספר בספרו כי תאצ'ר התפכחה מאשליית הכוח ורק כשלושה חודשים לאחר סיום תפקידה, בביקור בפרלמנט היא ציינה באוזני ספייסר כי "אני שונאת להגיע למקום הזה".

למרות החרטה, בעלה של מי שכונתה "אשת הברזל" בידי תומכיה ויריביה כאחד, דניס תאצ'ר, שנפטר ב-2003, הביע תמיכה באשתו לאורך כל כהונתה. עם זאת, ילדיה, בנה מארק, שידוע באנגליה כרודף שמלות, וביתה, עיתונאית שהשתתפה בסדרת ריאליטי, שומרים על קשר מועט מאוד עם אימם. זאת למרות בריאותה הנפשית המתדרדרת. נכדיה היחידים של תאצ'ר גרים בטקסס שבארצות הברית אצל גרושתו של בנה מארק.

עוד על מרגרט תאצ'ר:
תאצ'ר: ק?ברו אותי עם מטחי תותחים, אך בלי מטס חגיגי
יום הולדת לתאצ'ר: פרחים, והופעה נדירה בפומבי
סקר בבריטניה: מרגרט תאצ'ר בראש דירוג הנשים המשפיעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully