וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמישה חודשים: גלעד שליט ייפגש עם נתניהו

טל שלו

25.3.2012 / 15:35

גלעד שליט יגיע לקראת סוף השבוע לפגישה עם ראש הממשלה והשליח שניהל את המגעים לפני העסקה, דוד מידן. החייל, שהשתחרר החודש, צפוי להודות לשניים על שחרורו משבי חמאס

לאחר שהספיק לבקר בארמון הנשיאות הצרפתי, וזכה לצפות בתחילת החודש במשחק של קבוצת הכדורסל ה"ניו יורק הניקס" מליגת ה-NBA, לקראת סוף השבוע יגיע גלעד שליט לראשונה למשרד ראש הממשלה בירושלים.

שליט צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשליח המיוחד מטעמו, דוד מידן, ולהודות להם על המאמצים שהובילו לשחרורו משבי החמאס בחודש אוקטובר האחרון. אביו, נעם שליט, אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי המפגש מתוכנן להתקיים השבוע, ובלשכת ראש הממשלה העדיפו שלא להתייחס לדברים.

פגישה בין נשיא צרפת לבין גלעד, נועם ואביבה שליט, פברואר 2012. שגרירות צרפת בישראל, ספק 500
אחרי פריז, עולה לירושלים. שליט וסרקוזי/ספק 500, שגרירות צרפת בישראל

מאז ששב לביתו, הקפיד שליט לשמור על הופעות פומביות מעטות באופן יחסי. בתחילת החודש, הוא טס לארצות הברית, שם צפה במשחק כדורסל עם חבריו. בחודש לפני כן טס שליט, שמחזיק גם באזרחות צרפתית, לביקור אצל נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, במהלכו הודה על התרומה הצרפתית למגעים לשחרורו. "בכל יום שנה לחטיפתי, ובכל אחד מהתאריכים הסמליים שחלו לאורך תקופת שביי, הפגנת נוכחות וחזרת על מחויבותך האישית ועל מחויבותה של צרפת לשחרורי", כתב שליט לסרקוזי במכתב תודה ששיגר אליו עוד קודם לכן.

"החלטה על העסקה - מהלך מכונן וראוי"

כחצי שנה חלפה מאז החלטת הממשלה הדרמטית שהוביל נתניהו, בה אישרו השרים את העסקה להחזרתו של שליט, תמורת שחרורם של 1,027 אסירים פלסטיניים מבתי הכלא הישראליים, וכעת צפוי שליט להודות באופן אישי לנתניהו ולמידן, שניהל את המגעים מטעמו.

לאחר אישור עסקת שליט, הדגיש נתניהו כי מדובר "בהחלטה הקשה" שקיבל בחייו. "לבי עם נפגעי משפחות הטרור, אני מבין את סבלם ואת מצוקתם", הסביר נתניהו, בעצמו אח שכול, בפתח ישיבת הממשלה בה אושרה העסקה, אך הדגיש כי "מנהיגות נבחנת ברגעים אלה - ביכולת לקבל החלטות קשות אבל נכונות. אני מאמין שהגענו להסכם הטוב ביותר שניתן להשיג בעת הזו".

לפני כחודש, שיגר מי שהיה אחראי על המאבק הציבורי לשחרור שליט, ראש המטה שמשון ליבמן גם הוא מכתב תודה לנתניהו, בו שיבח את ההחלטה על העסקה, "המבטאת מנהיגות ישראלית יהודית נכונה, כמהלך מכונן וראוי של מנהיג בארצנו", וכן חלק הוקרה למידן ולקודמו בעמדת התיווך, חגי הדס. "הגדיל לעשות דוד מידן שהוביל את הנושא לפתרונו המלא, בהיותו יד ימינך וניווט את המהלך האחרון בכישרון רב", כתב ליבמן. "מי ייתן שנוכל כולנו ליהנות מיכולותיו גם בתחומים נוספים שיש בהם תרומה למדינה".

עוד בנושא
אחרי השחרור מהשבי, גלעד שליט משתחרר מצה"ל
5 חודשים לאחר ששוחרר: גלעד שליט הוכר כנכה צה"ל
צפו: גלעד שליט נפגש עם עומרי כספי בארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully