וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לצד ארדואן: "אוזל הזמן למו"מ עם אירן"

25.3.2012 / 12:21

השניים נפגשו בקוריאה ערב סבב השיחות הבא עם אירן, שתארח טורקיה. בכיר בממשל ציין כי הם דנו גם בסוריה, וארדואן הבטיח להעלות את הנושא הסורי בביקורו הבא באירן

יש עדיין זמן לפתור באופן דיפלומטי את המשבר הבינלאומי סביב תכנית הגרעין של אירן - אולם הזמן הזה הולך ואוזל. כך אמר הבוקר (ראשון) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בתום פגישה שקיים עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בשולי הוועידה הבינלאומית לבטיחות בגרעין הנערכת בסיאול, בירת דרום קוריאה. טורקיה ממלאת מקום מרכזי במגעים הבינלאומיים בין המעצמות לאירן, והיא צפויה לארח בחודש הקרוב את סבב השיחות הבא בנושא הגרעין בין הרפובליקה האיסלמית לחמש חברות מועצת הביטחון הקבועות וגרמניה (מדינות ה-"5+1").

"אני מאמין שיש חלון הזדמנויות שבו ניתן יהיה לפתור את הבעיה עם אירן באופן דיפלומטי", אמר אובמה לעיתונאים בסיאול, "אולם החלון הזה הולך ונסגר". אירן, יש לציין, לא הוזמנה לכנס בסיאול, כמו גם צפון קוריאה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישה עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ אדרודן, במהלך ועידת הבטיחות בגרעין, דרום קוריאה, 25 במרץ 2012. רויטרס
אובמה וארדואן, הבוקר בסיאול/רויטרס

גורם אמריקאי הוסיף כי בפגישה בין שני המנהיגים, עדכן ארדואן את אובמה בנסיעתו הצפויה לאירן, לאחר סיום הוועידה בקוריאה, ואף הבטיח לנשיא האמריקאי כי יעלה בשיחותיו עם האירנים את נושא המשך הסיוע לשלטונות סוריה, חרף האלימות שהם נוקטים כלפי בני העם הסורי המתקוממים. סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, בן רודס, הוסיף כי שני המנהיגים דנו בפגישתם, בין היתר, בסיוע למורדים הסורים, אם כי לא באספקת נשק, אלא רק בתרופות וב"אמצעי קשר". לדבריו, הנושא יעלה לדיון נוסף בכינוס "ידידי סוריה" הקרוב שייערך בטורקיה ב-1 באפריל.

אובמה התייחס לנושא סוריה בדבריו לאחר הפגישה עם ארדואן, ואמר: "עבדנו על סדר יום משותף, בהקשר לשאלה עד כמה אנחנו יכולים לתמוך במאמצים ההומניטריים... ובמאמציו של השליח המיוחד קופי אנאן להביא לסוריה את השינוי שכה נחוץ לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully