וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "תקיפה ישראלית באירן תהיה אסון"

10.2.2012 / 18:31

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, התייחס הערב לדיווחים על תקיפה ישראלית באירן, ואמר כי "זו לא צריכה להיות אופציה בכלל, במיוחד בנקודת המפנה ההיסטורית בה האזור נמצא"

על רקע התרבות הדיווחים בשבועות האחרונים על תקיפה ישראלית אפשרית של מתקני הגרעין האירנים, אמר הערב (שישי) שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו כי "תקיפה צבאית ישראלית באירן תהיה אסון". "זו לא צריכה להיות אופציה בכלל, במיוחד בנקודת המפנה ההיסטורי שבה האזור מצוי כעת. אנחנו לעולם, לעולם לא נאשר תקיפה צבאית מסוג זה", אמר דאווט אולו בכנס בוושינגטון די.סי. שם הוא שוהה בימים אלה.

טורקיה מצטרפת לסנקציות על סוריה. רויטרס
שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו/רויטרס

טורקיה מבקשת לנסות להנמיך את הלהבות בעימות בין אירן וארצות המערב. לפני כחודש נפגש שר החוץ הטורקי עם עמיתו האירני עלי אכבר סאלחי בטהרן. בפגישה שקיימו השניים הבהיר דאווט אולו, כי המכ"ם האמריקאי "אקס בנד" שהוצב באחרונה בטורקיה, במסגרת חברותה בברית נאט"ו וכחלק ממערכת ההגנה האירופית מפני טילים, לא יהווה כל איום כלפי טהרן.

"המכ"ם מיועד למטרות הגנתיות בלבד", הבהיר דאווט אולו במסיבת עיתונאים משותפת עם סאלחי. "אנחנו נהיה ערבים לכך שהוא לא יהווה איום כלפי אירן. לעולם לא ננקוט באף צעד שיוכל לאיים על יחסינו עם שכנתנו". עוד הוסיף כי "הבהרנו בצורה מפורשת ביותר כי מערכת ההגנה מטילים לא תוכל להיות מופנית כלפי אף אחת משכנותיה של טורקיה. מסמכי נאט"ו מאשרים זאת. אין בשום מסמך של נאט"ו אף התייחסות לאירן כאל מקור איום. בשום מקרה לא נהיה מוכנים להתקפה על שכנינו מתוך אדמתנו. איננו רוצים שמישהו ירגיש איום כזה מכיווננו, ובייחוד לא אירן".

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

עוד בנושא
ארדואן: חוק השואה הארמנית בצרפת "גזעני ומפלה"
דיווח: טורקיה פועלת לצמצום התלות בנפט האירני
דו"ח טורקי: ישראל אספה מודיעין עבור המחתרת הכורדית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully