וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טורקיה פועלת לצמצום התלות בנפט האירני

20.1.2012 / 1:05

לנוכח האיומים שמשמיעה אירן על סגירת מיצרי הורמוז, טורקיה מחפשת מקורות חדשים מהם תוכל לייבא נפט, בהם ערב הסעודית. מקור טורקי דיווח על מגעים גם עם מדינות נוספות

חזית קרה גם מטורקיה? תאגיד הזיקוק הגדול ביותר בטורקיה - "טופרש" צפוי לצמצם את התלות שלו בייבוא נפט מאירן, כך אמרו אמש (חמישי) גורמים בתעשיית הנפט הטורקית לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמרו הגורמים כי כחלק מהמהלך, נציגי החברה צפויים להיפגש עם גורמים ברשויות בסעודיה ולדון עימם בנושא.

ייבוא הנפט מאירן מהווה כ-30% מתצרוכת הנפט היומית של טורקיה, והגורמים אמרו כי הרצון במציאת חלופות ובהפחתת התלות בנפט האירני נבע בין השאר מאיומיה של אירן לסגור את מיצרי הורמוז. יחד עם זאת, טורקיה לא הראתה עדיין כוונה כלשהי להצטרף לאמברגו שהטיל האיחוד האירופי על הנפט מאירן.

גורם בתעשיית הנפט הסעודית אישר את ההתעניינות הטורקית בייבוא נפט מהמדינה ואת רצונם להחליף את ייבוא הנפט האירני, אך סירב לספק פרטים מדוייקים לגבי האספקה. כמו כן, חברת "טופרש" סירבה להגיב לדברים. לצד זאת העריך הגורם הסעודי כי מדינתו לא תוכל לספק את התצרוכת הדרושה בטורקיה, וכי יהיה עליה לייבא גם ממדינות נוספות. "אני לא חושב שסעודיה תוכל לספק את כל דרישות הייבוא. יהיה על טורקיה לשקול ייבוא גם מסין, קוריאה, הודו ויפן", אמר וציין כי להערכתו "סעודיה תוכל לספק רק כחצי מהייבוא האירני".

לצד זאת, ציין הגורם בתעשייה הטורקית כי מדינתו מתכננת גם להיפגש עם ספקי נפט מרוסיה, אזרביג'אן ומערב אפריקה. ואכן, על פי גורמים בתעשיית הנפט הרוסית, טורקיה החלה להראות עניין רב בייבוא נפט רוסי. "אני מניח שבעת הנוכחית כולם מנסים להתרחק מאירן בצורה זו או אחרת", אמר גורם בתעשייה.

לפני כשבוע שוחחו ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה, טלפונית בתכנית הגרעין האירנית. "שני המנהיגים דנו בתכנית הגרעין האירנית והסכימו כי על אירן לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית בנושא זה", נמסר מהבית הלבן.

בתוך כך, אמר השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת ביקור בהולנד כי "יש להחריף את הסנקציות נגד הבנק המרכזי וייצוא הנפט מאירן". נתניהו הוסיף כי אירן גרעינית מסוכנת לישראל ולעולם כולו וכי "אסור לאפשר לה לפתח נשק גרעיני".

עוד בנושא:
נתניהו: "צריך סנקציות חריפות נגד אירן - עכשיו"
אובמה: "אעשה הכל כדי למנוע מאירן נשק גרעיני"
ארה"ב לאירן: סגירת מצרי הורמוז - חציית קו אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully