וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אין לי שום כוונה להקדים את הבחירות"

טל שלו

25.3.2012 / 11:08

ראש הממשלה הכחיש את הדיווחים על תוכניתו ליזום מהלך להקדמת הבחירות והבהיר: "אני לא ממהר לשום מקום". בישיבת הממשלה תקפו השרים את הקמת הוועדת לבדיקת ההתנחלויות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לדיווחים בסוף השבוע על תכניתו להקדים את הבחירות לכנסת, והבהיר כי אין לו כוונה לעשות זאת. "אין לי שום כוונה להקדים את הבחירות. אין הקדמת בחירות. אני לא ממהר לשום מקום", הוא הדגיש בישיבת שרי הליכוד, ואף ביקש מהשרים בבדיחות שיסמסו את הכותרת החוצה מהישיבה.

ראש הממשלה אמר לשרים כי הוא מבין מדוע הספקולציות מתמקדות סביב הקדמת הבחירות לחודש ספטמבר, מכיוון שוועידת הליכוד צפויה להתכנס בסוף יוני, ובאופן רשמי ניתן יהיה להכריז על בחירות שלושה חודשים לאחר מכן, עם זאת, הוא חזר והדגיש כי אין דברים בגו.

לאחר מכן, בפתח ישיבת הממשלה, הגיב ראש הממשלה לשלושת מקרי הרצח במגזר הערבי שאירעו בשבוע האחרון. "צמצום הפשיעה במגזר הערבי הוא יעד של הממשלה וצריך להיות יעד של המדינה", אמר ראש הממשלה, והדגיש כי הוא מעריך את קולות הביקורת העולים מתוך המגזר על הגברת האכיפה. "זה שינוי חשוב, אני מוסיף את הקריאה שלי להתגייסות לשירות האזרחי", הוסיף.

נתניהו טען כי ממשלתו השקיעה מיליארדים בשורת תכניות של פיתוח כלכלי, חינוכי, וכן בתחום התחבורה והתעסוקה במגזר הערבי. עם זאת, הסביר נתניהו כי "ללא אכיפת חוק, כל הצעדים הללו לא ישיגו את היעד של שילוב ערביי ישראל בקדמה".

במהלך הישיבה עסקו שרי הממשלה גם בהחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת בדיקה לנושא הבנייה בהתנחלויות, ותקפו את המהלך בחריפות. "אנחנו עדים במשך שנים לכך שהמועצה מתעסקת רק במדינת ישראל, היא אפילו גרועה יותר מעצרת האו"ם, ומורכבת כולה ממדינות שבינן לבין זכויות אדם אין כלום", אמר השר סילבן שלום. "גם הדוחות שהיא מוציאה מוטים באותה מידה, וכל המדינות המרכיבות אותה עוינות את ישראל, ולכן אין למדינת ישראל לשתף פעולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הרשקוביץ: "תומך בהקפאת כל הקשרים עם הרשות"

שר האוצר, יובל שטייניץ, הצטרף לביקורת. "זהו מצב בלתי נסבל, נצטרך לשקול מה אנחנו עושים עם הוועדה לזכויות הטרור, שמשום מה קוראים לה הוועדה לזכויות האדם, שמתעלמת מהטבח בסוריה וממה שקורה בעולם הערבי ומתעסקת רק בדברים לגיטימיים. לגבי הרשות, נצטרך לשקול ולעשות חשבון נפש על מידת הקשרים, כולל מידת שיתוף הפעולה הכלכלי. אי אפשר לצפות מאתנו לשיתוף פעולה מדיני וכלכלי עם הרשות כאשר פעם אחר פעם הם יוצאים נגדנו בהתקפות בינלאומיות".

שר המדע, דניאל הרשקוביץ, טען כי המהלך חשף את הצביעות של המועצה. "במקום לטפל בזכויות אדם בסוריה, שם הפסיקו כבר מזמן לספור את מספר הנרצחים על ידי הנשיא, מתעסקת בישראל. בתנאים הנוכחיים אני תומך בהקפאת כל הקשרים עם הרשות", אמר השר.

עוד בנושא
ישראל על בדיקת ההתנחלויות באו"ם: "נעניש הרשות"
מועצת זכויות האדם באו"ם תחקור את ההתנחלויות
אילון: "לא נתיר למועצת זכויות האדם לפעול כאן"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully