וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "לא נתיר למועצת זכויות האדם לפעול כאן"

טל שלו

23.3.2012 / 0:06

סגן שר החוץ הגיב להחלטת המועצה של האו"ם על הקמת ועדת בדיקה לבנייה בהתנחלויות וטען כי אין לה תוקף. השר יעלון: "מועצת זכויות האדם מקפידה לשבור שיאי צביעות"

ישראל לא תשתף פעולה עם ועדת הבדיקה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לנושא הבנייה בהתנחלויות, כך הדגישו אמש (חמישי) בדרג המדיני בירושלים. "מבחינת ישראל אין שום תוקף - לא מדיני ולא מוסרי - לוועדת הבדיקה של האו"ם ולכן לא נאפשר להם לפעול כאן", אמר סגן שר החוץ, דני אילון, בשיחה עם וואלה! חדשות, וגורם מדיני נוסף הבהיר כי "ישראל לא תתן לגיטימיות לדבר שהוא בעליל בלתי לגיטימי".

החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם על הקמת ועדת בדיקה לנושא הבנייה בהתנחלויות והשפעתה על זכויות האדם של הפלסטינים עוררה זעם רב בישראל, וראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד החוץ מיהרו להוציא הודעות המגנות ההחלטה, שהתקבלה הערב ברוב של 36 מדינות תומכות מול מתנגדת אחת בלבד (ארה"ב) ו-10 נמנעות. "מועצת זכויות האדם של האו"ם מקפידה לשבור שיאי צביעות, כיעור וחוסר בושה", אמר המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון, "עיון קצר ברשימת כמה מחברות המועצה שהצביעו נגד ישראל, מגלה מדינות מושחתות עם שליטים אכזריים שלא יהססו להרוג את בני עמם, וכאלו שאין בהן זכויות בסיסיות לנשים, הומוסקסואלים ומיעוטים". בירושלים מדגישים כי מדובר ב"גוף מגוחך", ומונים את ההיסטוריה האנטי ישראלית של המועצה, ש"במקום לחקור את הטבח בסוריה משתפת פעולה עם גזענות פלסטינית".

אחראית על שורת החלטות אנטי ישראליות

מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה אחראית לשורה ארוכה של החלטות אנטי ישראליות, האחרונה מהן היא ההחלטה על הקמת ועדת הבדיקה לאירועי עופרת יצוקה בראשות השופט ריצ'רד גולדסטון. אמש היא אישרה מחדש שורה של החלטות אנטי ישראליות, אליהן נוספה ההחלטה על הקמת ועדת הבדיקה בנושא ההתנחלויות. כעת, הסבירו גורמים בירושלים, צפוי להתחיל קרב מדיני-הסברתי שיימשך בחודשים הבאים, המזכיר את הקרב שניהלה ישראל סביב דוח גולדסטון לבדיקת אירועי עופרת יצוקה, שגם עמו בחרה ישראל שלא לשתף פעולה. בשבועות ובחודשים הקרובים יגובשו כתב המנדט של הוועדה והרכב המשתתפים בה, ולאחר שתמונה הוועדה באופן רשמי היא צפויה להיות משוגרת לאזור לאסוף עדויות.

בירושלים הדגישו כי ישראל לא תאפשר את כניסת אנשי הוועדה לשטחה. "הפלסטינים ינסו להפוך את זה לגולדסטון 2, והאסטרטגיה הנכונה ביותר היא פשוט לא לשתף פעולה ולהדגיש את החד צדדיות והצביעות שבמנדט ובמינוי הוועדה", אמר גורם מדיני הערב. "עמדנו איתנים מול גולדסטון וכמו שזה התפרק בגולדסטון זה יתפרק גם כאן", הזכיר הערב גורם מדיני נוסף, כי כמה חודשים לאחר פרסום הדו"ח הביע השופט גולדסטון חרטה על כתיבתו.

"המשך השיסוי הדיפלומטי הפלסטיני"

עם זאת, בדומה למה שאירע בפני ועדת גולדסטון, ניתן לצפות כי ארגונים ישראליים לא ממשלתיים כן יבחרו להופיע בפני הוועדה כמו גם אישים פרטיים שיזומנו אליה, ובסופו של דבר, גם ללא שיתוף פעולה רשמי ישראלי, יגובש דו"ח, שייגע בסוגיית ההתנחלויות, השנויה במחלוקת הן מבחינת החוק הבינלאומי והן בדעת הקהל העולמית. במשרד החוץ ייערכו בשבועות הקרובים מספר התייעצויות במטרה להיערך מדינית והסברתית לתהליך שהחל הערב בז'נבה.

בישראל מדגישים כי עצם הפנייה של הפלסטינים למועצת זכויות האדם של האו"ם היא "פגיעה בבטן הרכה שלנו", אך הייתה צפויה מראש, כחלק מהמתקפה הדיפלומטית שמנהלים הפלסטינים מאז ספטמבר בניסיון להשיג הכרה בינלאומית במוסדות האו"ם - העצרת הכללית, מועצת הביטחון ואונסק"ו. "זהו המשך למעשה של אותו מסע שיסוי מדיני דיפלומטי, שהפלסטינים מנהלים נגדנו בחודשים האחרונים, שלא פסק לרגע", אמר סגן השר אילון בשיחה עם וואלה! חדשות, "שוב הוכח שמועצת זכויות האדם היא למעשה חותמת גומי של הפלסטינים ושוב הוכח שפני הפלסטינים אינם לפשרה היסטורית או לשלום אלא לעימות ומאבק בלבד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את המהלך ואמר כי "מדובר במועצה צבועה עם רוב אוטומטי נגד ישראל. זו מועצה שצריכה להתבייש בעצמה"., ביום שני נאם בפני מועצת זכויות האדם בז'נבה בכיר חמאס, איסמעיל אל-אשקר, שקרא "לבחון מחדש" את חברותה של ישראל בארגוני זכויות אדם בינלאומיים.

עוד באותו נושא:
מועצת זכויות האדם באו"ם תחקור את ההתנחלויות
בכיר חמאס בז'נבה: על ישראל לכבד זכויות אדם
משרד החוץ: "בכיר חמאס בפני מועצת זכויות האדם? בדיחה מזוויעה"

לפניות לכתבת: tal_sha@walla.com

(עדכון ראשון: 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully