וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר חמאס בפני מועצת זכויות האדם? בדיחה מזוויעה"

ניר יהב ופנחס וולף

19.3.2012 / 0:01

איסמעיל אל-אשקר צפוי למחות בפני ארגון האו"ם היושב בז'נבה על מעצר בכירי חמאס על ידי ישראל. בישראל הגיבו בחריפות: "רק מוח מעוות יכול להעמיד את חמאס לצד זכויות אדם"

"בדיחה מזוויעה" - כך כינו אמש (ראשון) במשרד החוץ את נאומו הצפוי היום של בכיר חמאס וחבר הפרלמנט הפלסטיני מטעמו, איסמעיל אל-אשקר, בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם, היושבת בז'נבה. דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, אמר לוואלה! חדשות כי "חמאס וזכויות אדם הם תרתי דסתרי, ואין האחד יכול להתיישב עם השני. רק מוח מעוות יכול להתיימר להביא אותם לדור בכפיפה אחת. אנחנו מוחים ומעמידים את כל בעלי המצפון על הבדיחה המזוויעה שיש בהענקת מכובדות, כביכול, מטעם הוועדה לזכויות אדם לנציג של ארגון טרור האחראי לפשעים נגד האנושות. זו אותה מעוצה לזכויות אדם שבראשה עמדה שגרירה של קדאפי".

בנאומו צפוי אל-אשקר למחות על מעצרם של בכירי חמאס על ידי ישראל. ביקורו של אל-אשקר בשוויץ ייערך מספר ימים. בהודעת חמאס נמסר כי אל-אשקר "יישא דברים בנושא המשך חטיפות חברי הפרלמנט הפלסטיני על ידי ישראל".

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
נחשבת בישראל לארגון המוטה לרעתה. מועצת זכויות האדם/רויטרס

ביקורו של אל-אשקר הוא הביקור השני של בכירי חמאס בשווייץ בחודשים האחרונים. לפני כחודשיים ביקרה במדינה האירופית משלחת מטעם הארגון בראשות חבר הפרלמנט מושיר אל-מסרי. בתום אותה פגישה גילה אל-מסרי כי שוויץ הסירה את שמה של חמאס מרשימת ארגוני הטרור. אל-אשקר הוא דודו של עבד א-לטיף אל-אשקר, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס. לפני כמה חודשים נפוצו שמועות לפיהן ישראל חיסלה את האחיין בסודן אולם מהר מאד התברר כי הוא בריא ושלם.

היסטוריה של הטיה לרעת ישראל

מועצת זכויות האדם נחשבת בעיני רבים לגוף המוטה לרעה ביחסו לישראל. המועצה היא זו ששלחה את השופט ריצ'רד גולדסטון לבחון את פעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה ואת מעשי חמאס שהובילו אליו, שקבע כי ישראל פעלה באופן מכוון ושיטתי על מנת לפגוע באוכלוסייה אזרחית (דו"ח שלאחר מכן ניסה גולדסטון להתנער מחלק ממסקנותיו – ואף ציין בעצמו כי המועצה מוטה לרעת ישראל).

בישראל מבקרים את המועצה על כך שהיא מתמקדת יתר על המידה בהפרות זכויות אדם בישראל, לעומת אלה המתבצעות במדינות אחרות, בעיקר מדינות לא-דמוקרטיות. בין היתר, קיבלה המדינה לשורותיה במשך שנים ארוכות את לוב, למרות ההפרות החמורות שביצע שליטה מועמר קדאפי באזרחיה.

לקריאה נוספת
משעל: ”ישראל משתמשת בעזה כשפן נסיונות לקראת אירן”
טורקיה: חאלד משעל בא לביקור פתע וייפגש עם ארדואן
”באירופה הציעו לחמאס: דלק תמורת הפסקת הירי”

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully