וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באירופה הציעו לחמאס: דלק תמורת הפסקת הירי"

ניר יהב

12.3.2012 / 21:00

בכירי חמאס חשפו שמצרים ומספר מדינות אירופיות משקיעות מאמצים כדי לגבש הפסקת אש בדרום. חמאס, שלא משתתף בירי, מדגיש: "מי שהתחיל - הוא זה שצריך לסיים את הסבב"

בכיר חמאס, אחמד יוסף, אמר הערב (שני) כי מצרים ומספר מדינות אירופיות משקיעות מאמצים כדי לגבש הפסקת אש חדשה ברצועת עזה, שתסיים את סבב האלימות בדרום. חבר הפרלמנט מטרם חמאס, יונס אל-אסטל, סיפר אף הוא כי ממשלת חמאס מנהלת מגעים עם גורמים מצרים ואירופים בעניין. לדבריו, הגורמים מבקשים מחמאס להרגיע את המצב בשטח, ובתמורה הם מבטיחים לספק דלק לתחנת הכוח ברצועת עזה "ולהשיב את החיים למסלולם".

גראד נפל באשדוד, מרץ 2012. רויטרס
אם הירי ייפסק - חמאס תקבל דלק לתחנת הכוח בעזה. זירת פגיעת גראד באשדוד, היום/רויטרס

אל-אסטל אמר כי "המודיעין המצרי החל לתווך כדי לגבש רגיעה חדשה ואף הציע לממשלת חמאס לספק את הדלק הנחוץ להפעלת תחנת הכוח בעזה בתמורה לרגיעה בשטח. תשובתה של ממשלת חמאס הייתה ברורה: 'מי שהתחיל במתקפה הוא מי שצריך להפסיק אותה'". אחמד יוסף הוסיף ואמר כי ישראל מנסה להסלים את המצב כדי שדעת הקהל בישראל לא תעסוק בבעיות החברתיות. עוד אמר כי מתנהלים מאמצים "רציניים, לגבש הפסקת אש בהקדם".

היום: 47 רקטות, 11 יירוטים של "כיפת ברזל"

אל-אסטל אמר עוד כי שליח האו"ם לתהליך השלום, רוברט סרי, התקשר אל בכיר חמאס ברצועת עזה מחמוד א-זהאר והציע לו הפסקת אש הדדית עם ישראל. "א-זהאר השיב לסרי באמרו כי מי שהתחיל את ההסלמה בעזה חייב להפסיק אותה ראשון. הוא אמר שעל ישראל להפסיק כל סוג של תוקפנות כלפי בני העם הפלסטיני. רק לאחר מכן יחליטו ארגוני ההתנגדות להפסיק לירות רקטות לעבר יישובי הדרום".

שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עות'מאן, אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי הוא מעריך שתוך 48 שעות תושג רגיעה ברצועת עזה "למרות שישראל עדיין מסרבת להפסיק את מתקפותיה". לדבריו, "העניינים סבוכים אך מצרים נחושה להשיב את השקט לעזה". הוא הכחיש את הדיווח על עסקה שבה מצרים תספק דלק לעזה בתמורה לרגיעה באמרו כי למצרים חשוב "להגן על העם הפלסטיני ללא שום קשר לדלק או לחשמל". לנושא התייחסה היום גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כשאמרה כי "אנחנו קוראים לאחראים בשני הצדדים להפסיק לאלתר את התקיפות".

עד שעות הערב נפלו בישראל 47 רקטות, בעוד ש-11 נוספות יורטו על ידי סוללות מערכת "כיפת ברזל". שני בני אדם נפצעו באורח קל, ופונו לקבלת טיפול בבית החולים, בעוד שעשרות נוספים לקו בחרדה וטופלו במקום. מנגד, תקף חיל האוויר תשעה יעדים ברצועת עזה, לרבות תקיפת שלוש חוליות שהתכוננו לירי רקטות לעבר דרום הארץ, מחסנים לייצור אמצעי לחימה ובורות שיגור.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
גם מחר אין לימודים בדרום; ”הפלגים עלולים לירות לתל אביב”
רקטה פגעה במבנים באזור גדרה; פגיעה גם ברחוב באשדוד
הג'יהאד האיסלמי: "תתכוננו לשהות ארוכה במקלטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully