וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מחר אין לימודים בדרום; "הפלגים עלולים לירות לתל אביב"

גורם צבאי העריך כי הג'יהאד האיסלמי עלול להשתמש ברקטות הפאג'ר האירניות, שמסוגלות להגיע עד לגוש דן. עם זאת, הבהיר: "גם לנו יש הרבה כלים שטרם הפעלנו"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

"הג'יהאד האיסלמי מבין היטב את משמעות הפעלת רקטות הפאג'ר, מה עלותן ותועלתן, אך גם לנו יש הרבה מאוד כלים שטרם הפעלנו. יש לנו את כל הכלים הדרושים כדי להגיב לעליות מדרגה" – כך אמר הערב (שני) קצין בכיר בצה"ל, בהתייחסו לנשק האירני המתקדם שברשות ארגון הטרור, ואשר מסוגל להגיע מצפון הרצועה עד לתל-אביב. לטענת הקצין, הג'יהאד האיסלמי מקבל רוח גבית מאירן, וטהרן אף דורשת שלא לסיים את הסבב הנוכחי ללא הישגים, ולוחצת גם על נציג הג'יהאד האיסלמי בדמשק.

עם זאת, בצה"ל ממשיכים לכוון את האצבע המאשימה לחמאס כאחראי העיקרי לאירועים. "חמאס הוא עדיין הריבון והאחראי", אמר היום קצין בכיר אחר, "אך בסבב האלימות הנוכחי הוא מתנהג כמשקיף ולא מונע ירי. הירי יימשך עד שחמאס יאמר להם אחרת". הקצין העריך שלמרות ההישגים של צה"ל בסבב הנוכחי, לארגוני הטרור עדיין יש מוטיבציה לשגר רקטות. "ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלמי חטפו מכה חזקה בסבב הנוכחי, וכדי לאזן את זה הם ממשיכים לשגר רקטות".

פינוי של פצועים מנפילת הגראד באשדוד, מרץ 2012. מד"א
פינוי פצועים מנפילת הגראד באשדוד, היום/מד"א

בעקבות המשך האלימות, מחר לא יתקיימו לימודים בערים באר שבע, אשקלון, אשדוד, גן יבנה, אופקים וקריית מלאכי. בשאר יישובי הדרום מקיימים כעת הערכות מצב בנושא, ולאחריהן יחליטו האם לקיים בהן את הלימודים.

עד כה נפלו היום בשטח ישראל 41 רקטות, בעוד סוללות מערכת "כיפת ברזל" יירטו 23 רקטות. חיל האוויר תקף היום תשעה יעדים ברצועת עזה, בהם שישה מחסנים לייצור אמצעי לחימה, וסיכול של שלוש חוליות שניסו לירות רקטות לעבר ישראל. מנתוני צה"ל עולה כי מאז תחילת האירועים ביום שישי, עת חיסלו כוחות צה"ל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי, זוהו 153 נפילות בשטח ישראל.

גראד נפל באשדוד, מרץ 2012. רויטרס
153 נפילות בשטח ישראל. נזק שנגרם בעקבות פגיעת גראד בבאר שבע/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום להסלמה הביטחונית בדרום. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: "צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה ובתקיפות את המחבלים בעזה. מי שיפגע באזרחינו, נכה בו. השילוב המנצח זה בין אמצעי התקפה לאמצעי הגנה, וכמובן שגם החוסן של האזרחים בדרום. דברים אלו מאפשרים לנו להכות בטרור בצורה מדויקת ומכאיבה. צה"ל ערוך להרחיב את הפעילות".

מוקדם יותר פגעה רקטה ששוגרה מרצועת עזה במבנים סמוך לגדרה. למבנים נגרם נזק, וכמה בני אדם שלקו בחרדה טופלו במקום. רקטה נוספת פגעה סמוך לבניין באשדוד, וגרמה לנזק רב במקום. אישה כבת 80 ואדם נוסף נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית ופונו לבית החולים קפלן ברחובות. צוותים גדולים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי גם למספר נפגעי חרדה אחרים במקום. במקביל תקף חיל האוויר בעזה, ומקורות פלסטיניים דיווחו על שני הרוגים בעזה: מוחמד חוסמי בן 65 ובתו פאיזה בת 30. בכך עלה ל-23 מניין המתים ברצועה בסבב ההסלמה האחרון.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
רקטה פגעה במבנים באזור גדרה; פגיעה גם ברחוב באשדוד
הג’יהאד האיסלמי: ”תתכוננו לשהות ארוכה במקלטים”
בגרות תחת לחץ בדרום: ”פחדנו מרקטה באמצע המבחן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully