וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרות תחת לחץ בדרום: "פחדנו מרקטה באמצע המבחן"

ענת שלו

12.3.2012 / 14:40

התלמידים בבאר שבע שנבחנו בבחינת הבגרות באלקטרוניקה נאלצו להתמודד עם יותר מכמה תרגילים, כשאזעקה קטעה את רצף הבחינה. המנהל: "הצענו לתלמידים שסבלו מחרדה להיבחן במקלט"

בחינת הבגרות באלקטרוניקה נערכה היום (שני) כסדרה ברוב חלקי הארץ, אך בדרום נבחנו התלמידים בצל ההסלמה. זמן קצר לאחר תחילת הבחינה, נאלצו התלמידים בכמה מבתי ספר ביישובי הדרום למקלטים עם הישמע האזעקה, ולאחר מכן - המשיכו אותה כרגיל.במכללת הטכנולוגית מרשת עמל בבאר שבע הצליחו תלמידי י"ג ו-י"ד שנבחנו לסיים את הבחינה, אך היא לוותה בלא מעט לחץ.

יעקב הילמן, מנהל המכללה, סיפר לוואלה! חדשות על ההיערכות הבלתי שגרתית לקראת הבחינה. "חלק גדול מהתלמידים שלנו גר באזורים הללו - באשקלון, באשדוד ובאזורים אחרים מוכי טילים, ובעקבות הפניות אמש ממשרד החינוך קיבלנו אישור למי שאינו מסוגל להגיע היום לבחינת הבגרות - להיעדר ממנה. לשמחתי, כל 75 התלמידים שהיו אמורים להיבחן הבוקר בבחינה הגיעו ללא יוצא מן הכלל".

בית ספר שנפגע ברקטה בבאר שבע, מרץ 2012. דרור עינב
תרגלו ירידה למקלטים. מבנה שנפגע היום מרקטה בבאר שבע/דרור עינב

הילמן ציין כי לקראת הבחינה נערך תרגול ירידה למקלטים, שהוכח כמשתלם - כאמור, זמן לא רב לאחר תחילת הבחינה. "לפני הבחינה עשינו תרגול של כרבע שעה של ירידה למקלטים. כשסיימנו את התרגיל חזרנו לכיתה, וחמש דקות לאחר מכן הייתה האזעקה, התלמידים אפילו לא הספיקו להסתכל על השאלונים", הסביר הילמן.

כדבריו, לאחר האזעקה חזרו התלמידים לכיתה והבחינה החלה: "עברתי בין הכיתות לראות אם יש תלמידים שסובלים מחרדה וצריך להעמיד לרשותם את המקלט כדי להיבחן בו. תלמיד אחד כבר עמד להיבחן במקלט, אך חזר בסוף לכיתה. אני שמח שעשינו את התרגול. כולם נבחנו כעת ונחכה לתוצאות".

"לרוץ בין החדר לממ"ד - זה מוציא מריכוז"

יהודה אסייג, בן 20 מאשקלון, התקשה ללמוד בימים האחרונים לקראת המבחן בגלל האזעקות ונאלץ להזיז את המחשב לממ"ד. "הימים האחרונים היו לי קשים מאוד, קשה ככה ללמוד", סיפר. "היינו חייבים למצוא את האיזון של איך לומדים במצב הזה, כדי להגיע למבחן ולעשות הכי טוב שאנחנו יכולים. אנחנו לומדים בבתים, ואי אפשר ככה כל חצי שעה-שעה, לרוץ בין החדר לממ"ד, זה מוציא מריכוז, ככה שלמדתי הרבה שעות בממ"ד, העברתי את המחשב שלי שם, ככה מתמרנים, אין ברירה אחרת".

על המבחן סיפר יהודה כי הוא התחיל עם האזעקה. "יצאנו מריכוז אבל באיזשהו שלב חזרתי להתרכז. היה את החשש שהנה, עוד כמה דקות שוב תהיה אזעקה, ואז הראש לא היה לגמרי מאופס. ניסיתי להתרכז כמה שיכולתי במצב כזה ואני חושב שהלך לי טוב".

"עוד לא הספקנו לראות בכלל את המבחן וירדנו ישר למקלט", סיפרה אוקסנה דניסוב, בת 21 מאופקים. "מזל שעשו לנו את התרגול הזה בבוקר, זה מאוד הרגיע אותי, וגם המקלט פה בסדר, ונתנו לנו אפשרות להיבחן פה. הלך לי בסך הכל בסדר, אבל פחדתי שתיפול עליי רקטה באמצע המבחן. זה קצת הוציא אותי מריכוז. ניסיתי כמה שיכולתי להתרכז ואני מקווה שיהיה טוב".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
רקטה פגעה במבנים באזור גדרה; עוד 2 הרוגים בעזה
הג'יהאד האיסלמי: "תתכוננו לשהות ארוכה במקלטים"
ב-72 שעות: כ-200 שיגורי רקטות ו-21 פלסטינים הרוגים
פרשנות: עזה רותחת, חמאס רוצה הפסקת אש

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully