וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של המחבל מטולוז: "מרגישה אשמה על מה שקרה"

ארנון בן-דרור, שליח וואלה! בצרפת

24.3.2012 / 17:15

לדברי פרקליט אמו של מוחמד מראח, ששוחררה אמש ממעצרה, היא לא ידעה דבר על תוכניותיו של בנה. בינתיים נמשכת חקירת אחיו הבכור, עבדלקאדר, שאמר כי הוא "גאה" באחיו ובמעשיו

עבדלקאדר מראח, אחיו הבכור של מוחמד מראח שביצע הפיגוע בטולוז, אמר בחקירתו כי הוא גאה במסע הרצח שביצע אחיו - כך דיווחו היום (שבת) מקורות במשטרה הצרפתית. בכמה כלי תקשורת הוא אף צוטט באומרו כי הוא "שמח" שאחיו מת עם נשק בידיים. החוקרים מעריכים כי הוא סיפק סיוע לוגיסטי לאחיו.

עורך הדין של האח, שייצג בעבר את מוחמד מראח בהליכים משפטיים שונים, אמר שיחסי האחים היו מעורערים. מראח עצמו אמר במהלך המשא ומתן שקיים עם הכוחות שכיתרו את דירתו, כי "אין לי ביטחון באחי. אף פעם לא אמרתי לו מה אני עושה".

מראח, המוכר למשטרה מעברו כבעל קשרים עם גורמים רדיקלים, נחקר בפריז לאחר שהובא לשם יחד עם אשתו ממעצרם בטולוז. עוד הוא הודה בחקירתו כי הוא סייע לאחיו בגניבת קטנוע ששימש אותו במעשי הרצח, אולם הכחיש כי ידע על תוכניותיו. בינתיים התגלו חומרי נפץ במכוניתו. בני הזוג נעצרו ביום רביעי השבוע. בשעות הקרובות צפויה להתקבל החלטה בעניינם של השניים, בשאלה האם ניתן לפתוח נגדם בהליכים משפטיים במידה והם קשורים למעשי הרצח. לפי החוק במקרים של טרור, המשטרה יכול להמשיך להחזיק אותם בחקירה רק עד יום ראשון בבוקר.

אמו של מראח, שנעצרה גם היא ביום רביעי האחרון, שוחררה אמש ממעצרה, ועורך דינה מסר שהיא לא ידעה על תכנוניו של בנה. "היא לא ראתה את זה מגיע", אמר והוסיף כי היא חשה "אשמה וחרטה" כתוצאה ממה שקרה ושואלת את עצמה "אם יכלה למנוע את הדברים". עוד לא ברור אם יוגש כרגע כתב אישום. היא משתפת פעולה עם חוקריה.

משטרת צרפת מחוץ לביתו של המחבל מוחמד מראח יממה אחרי התבצרותו, מרץ 2012. AP
חקירת המשטרה נמשכת. שוטרים מחוץ לביתו של מראח בעת המצור/AP

אתמול פרסמו גורמים רשמיים את תוצאות נתיחת הגופה של מראח בן ה-24, מהם עולה כי לפני שתי היריות האחרונות שהכריעו אותו, הוא נפגע מכ-20 קליעים, בעיקר בזרועותיו וברגליו, והוא עדיין היה בחיים כשזינק ממרפסת דירתו. היריות הקטלניות פגעו ברקתו השמאלית ובבטנו.

מראח נורה למוות בתום מצור של למעלה מ-30 שעות סביב דירתו שבצפון העיר טולוז, בה הוא התבצר. הכוחות המיוחדים פשטו בסופו של דבר על דירתו ביום חמישי בצהריים, ובמהלך הפשיטה נורו כ-300 יריות בסך הכול. לדברי שר הפנים הצרפתי, קלוד גיאן, שקיים מסיבת עיתונאים בתום הפשיטה, לפחות שני שוטרים נפצעו בקרב היריות. לאחר שהתפרץ מחדר האמבטיה תוך ירי פרוע, פתחו השוטרים באש לעברו, והוא נורה למוות בזמן שניסה לזנק מהחלון.

כותרות אחרונות בפרשה
מפקד הפשיטה בטולוז: "לא הייתי משנה במבצע דבר"
צפו: תיעוד ראשון מתוך הדירה בה התבצר המחבל מטולוז
המודיעין הצרפתי חשף: המחבל מטולוז נעצר בירושלים
אווה סנדלר במסר פומבי: "הורים, נשקו את ילדיכם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully