וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: גרעין באירן - כלי להפצת המהפכה האיסלמית

טל שלו

24.3.2012 / 14:09

בשיחה עם הקהילה היהודית בסינגפור, אמר שר החוץ כי השיחות עם אירן באפריל הן ההזדמנות האחרונה לעצור את התגרענותה. יעלון: "עבור המערב - אופציה צבאית היא מוצא אחרון"

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, נפגש היום (שבת) בסינגפור עם הקהילה היהודית במדינה, ואמר כי הבעיה עם ההנהגה האירנית היא ששאיפותיה לא גרעיניות אלא פוליטיות. "הפצת המהפכה האיסלמית לכמה שיותר מדינות בעולם, והנשק הגרעיני הוא רק כלי שנועד לסייע למטרה הזו", אמר ליברמן.

"באירן יש הנהגה כריזמטית ופנאטית שחלק מאנשיה למדו באוניברסיטאות הטובות בעולם והם משתמשים בישראל כתירוץ, אך המאבק שלהם הוא מול המערב כולו על הערכים שישלטו בעולם", הוסיף.

ליברמן אמר כי סבב השיחות שיחל באפריל בין המעצמות לאירן הוא ההזדמנות האחרונה לעצור את המגמה וכי הוא מקווה שהשיחות יהיו חיוביות ויביאו לתוצאות משמעותיות שיגרמו לאירנים לוותר על שאיפותיהם הגרעיניות.

"באירן קוראים את החששות ועושים מניפולציות"

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון נשא דברים אתמול באירוע עם תלמידי תיכון קריית חיים, לציון 70 שנים לבית הספר בו הוא למד בעצמו, ואמר לתלמידים כי "כשהמשטר האירני פעיל מבחינת הפצת טרור ותמיכה בו כשאין לו יכולת גרעינית, תארו לכם מה הוא יעשה כשתהיה לו יכולת כזו. אפילו כמטרייה גרעינית ולא רק נגדנו, אלא גם נגד ארצות הברית".

יעלון פנה לתלמידים ושאל: "מה הבעיה להכניס פצצה מלוכלכת למנהטן, לוס אנג'לס או נמל חיפה? אסור שלמשטר הזה תהיה יכולת גרעינית צבאית. כל העולם מבין את זה היום, ובחודשים האחרונים זה עלה לראש סדר היום העולמי".

לדבריו, "המערב חייב לשדר נחישות. מצד אחד הוא מתגייס וזה טוב, אך הוא גם מהסס כי יש חשש מעליית מחירי הלנפט. האירנים קוראים את החשש הזה ועושים מניפולציות, מאיימים במשבר במצרי הורמוז, מאיימים בעלייה של מחירי הדלק ועוד".
לטענת יעלון, יש להחריף את הסנקציות. "עדיף לשלם יותר על דלק עכשיו מאשר כשאירן תהיה גרעינית ואז היא תשלוט גם במחירי הנפט".

הוא הוסיף כי מבחינת המערב, "האופציה הצבאית היא המוצא האחרון, אבל צריך לשדר נחישות אחרת ניאלץ לממש אותה. אם אף אחד לא יעשה את המלאכה הזו, יכול להיות שלנו לא תהיה ברירה".

לקריאה נוספת:
רמטכ"ל ארה"ב לגנץ: "דאגה גוברת בגלל אירן"
"תקיפה ישראלית באירן תוביל למות מאות אמריקאים"
ברק על אירן: "העולם מבין כי ישראל אחראית לגורלה"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully