וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב לגנץ: "דאגה גוברת בגלל אירן"

20.3.2012 / 12:49

הרמטכ"ל גנץ דן עם מקבילו האמריקאי בנושא "הדאגות לגבי הנעשה בסוריה ובאירן". יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב הבטיח לטפל באיומים בתיאום, אך הדגיש: "דיאלוג סדיר קריטי"

יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, פרסם הבוקר (שלישי) הודעה בדבר פגישתו עם הרמטכ"ל הישראלי בני גנץ, שמבקר בימים אלה בארצות הברית. לדברי דמפסי, השניים שוחחו מספר שעות ודנו בין היתר על האיום המתפתח בסוריה ועל פרויקט הגרעין של אירן. ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית הדגיש כי המדינות "יטפלו באיומים יחד".

"נפגשתי היום עם בני גנץ, הרמטכ"ל הישראלי", כתב דמפסי בעמוד הפייסבוק שלו, "זאת לאחר שנפגשנו בביקורי האחרון בישראל בחודש ינואר". עוד כתב דמפסי כי השניים שוחחו בעיקר על "הדאגות הגדלות לגבי הנעשה בסוריה ובאירן" והדגיש כי הוא "שמח שניקרה בפנינו ההזדמנות לדון בנושאים חשובים עבור שתי המדינות". דמפסי הוסיף כי "דיאלוג סדיר וגלוי הוא קריטי בשעה שאנחנו ניצבים מול סכנות ואתגרים משותפים".

תקיפה ישראלית באירן תוביל למות מאות אמריקאים

מוקדם יותר מסרו גורמים אמריקאיים רשמיים כי בחודש האחרון נערך "משחק מלחמה" חשאי שבדק את יכולות התגובה של הצבא האמריקאי במידה וייגרר למלחמה אזורית כוללת לאחר מתקפה ישראלית אפשרית באירן. הגורמים הדגישו כי לא מדובר ב"חזרה גנרלית" למתקפה. לפי ההדמיה, שעליה דווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס", מלחמה כזו עלולה להביא למותם של מאות אמריקאים.

עוד על היחסים בין ארצות הברית לישראל בקשר לאירן:
"תקיפה ישראלית באירן תוביל למות מאות אמריקאים"
רמטכ"ל ארה"ב: "לא ייעצתי לישראל נגד תקיפת אירן"
דמפסי: לישראל וארה"ב דעות חלוקות בנושא אירן

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully