וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרצח בלוד: הסכסוך בין המשפחות בעיר גובר

24.3.2012 / 0:02

לאחר שנורה למוות יאסר אלמרבוע, נרשמו עוד שלוש תקריות ירי ברחבי לוד - כולן על רקע הסכסוך האלים בין משפחת אלמרבוע למשפחת אבו-גריבה, שממשיך מעל לשנה וגבה מספר הרוגים

הרצח שאירע אתמול (שישי) בלוד, בו נורה למוות יאסר אלמרבוע, תושב לוד בן 25, מאיים להצית מחדש את הסכסוך בין משפחת אלמרבוע לבין משפחת אבו-גריבה בעיר. זמן קצר לאחר האירוע, כבר התרחשו שלוש תקריות ירי נוספות ברחבי העיר לוד, אשר על פי החשד הגיעו בתגובה לרצח אלמרבוע.

שוטרי תחנת לוד עצרו חמישה בני אדם ממשפחת אלמרבוע בחשד לתקריות הירי, אולם טרם התבצעו מעצרים הנוגעים לרצח עצמו, בו מטפלת היחידה המרכזית של מחוז מרכז. סניגורם של החשודים, עורך הדין שי טובים, מסר בעקבות המעצר כי "מרשיי הם הצד הנפגע. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע. במסגרת זו עוכבו גם מרשיי לחקירה, בטוחני שמיד עם סיום הבירור הם ישוחררו".

הרוג ופצוע קל מירי לעבר מכונית בלוד מרץ 2012. דניאל בוק
אין בידי עד כה המשטרה חשודים ברצח. מכוניתו של אלמרבוע/דניאל בוק

אלמרבוע, תושב לוד, נורה אתמול אחר הצהריים מרכב חולף בעת שנסע במכוניתו עם אדם נוסף ברחוב חיים משה שפירא בעיר. כתוצאה מהירי התהפכה המכונית. אלמרבוע נפצע באורח אנוש, ומת מפצעיו לאחר מכן, בבית החולים אסף הרופא. הנוסע שהיה עמו ברכב נפצע באורח בינוני. כאמור תיק הרצח הועבר לטיפול ימ"ר מרכז, שהחלה לחקור את נסיבות המקרה.

הסכסוך החל ביוני שנה שעברה

הסכסוך של משפחת אלמרבוע עם משפחת אבו-גריבה, המתגוררות בחלקים שונים בעיר, אינו חדש ומוכר היטב למשטרה. לא ברור בדיוק כיצד התחיל, אך המשטרה הייתה מודעת לו ואף הזהירה את בני המשפחות לבל יפגעו אחד בשני. אולם אזהרה זו לא הועילה, ובחודש יוני בשנה שעברה נרשם הרצח הראשון בין המשפחות. חדרה אבו-גריבה, אם לשמונה בת 51, נרצחה ביריות מרכב חולף בעת שישבה בחצר ביתה ברחוב כצנלסון בעיר, כ-80 מטר מתחנת המשטרה. בעלה וילדיה נפצעו. ימ"ר מרכז הצליח אמנם לפענח את הרצח, וכתב אישום הוגש בגינו נגד שלושה מבני משפחת אלמרבוע, אך במשטרה ובלוד התכוננו לפעולות נקם.

בחודש פברואר נרצח נאדר אבו-גריבה, בן 38. כמה מבני משפחת אלמרבוע נעצרו ונחקרו בחשד לרצח, אולם שוחררו. החשד הופנה כלפי המשפחה היריבה, אך כעת אין בידי המשטרה חשודים ברצח. מאז נרשמו בעיר עוד מספר תקריות ירי ושריפות הקשורות, על פי החשד, לסכסוך. מספר אנשי דת ודמויות בקהילה ניסו לגשר בין המשפחות ולהביא לסיום סכסוך הדמים, אולם כפי שניתן היה לראות בלוד היום – ללא הועיל. כעת צופים גורמים הבקיאים בנושא, כי הרצח של יאסר אלמרבוע היום לא יהיה האחרון וכי הסכסוך האלים עוד רחוק מלהסתיים.

עוד על סכסוך המשפחות בלוד:
חיסול בלוד: הרוג ופצוע בינוני, מצוד אחר החשוד
אישום: רצחו אישה ביריות מרכב חולף בלוד
רצח בלוד: אישה נורתה למוות, בעלה ושני ילדיה נפצעו

לפניות לכתבת - mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully