וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנות לקיץ? לבני נפגשה עם ראשי המחאה החברתית

פנחס וולף

22.3.2012 / 20:01

יו"ר האופוזיציה קיימה השבוע סבב שיחות עם ראשי המחאה לקראת שובה הצפוי בקיץ. "אם היינו יכולים להיות על הבמה ולדבר, יכול להיות שהייתה גם תפיסה של תרבות פוליטית למחאה"

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני קיימה השבוע פגישה עם ראשי מחאת הקיץ, לקראת שובה הצפוי של המחאה בקיץ הקרוב. כתב הכנסת של "מקור ראשון", זאב קם, חשף היום (חמישי) הקלטות מהפגישה, מהן עולה כי בין ראשי המחאה ללבני התקיימו שיחות עוד במהלך הקיץ האחרון, וכי הם מתכננים כבר את המחאה הקרובה.

"אמרתי באחת מהפגישות שהלוואי וגם הייתם מכניסים הסדר שלום ועוד כמה דברים שאני מאמינה בהם על הדרך. בעיני זה חשוב. בסיום המחאה חיכינו לכם כאן בכנסת והמחאה לא נכנסה פנימה", אמרה לבני לראשי המחאה. עם זאת, ביקשה יו"ר האופוזיציה להקדיש את דבריה בעיקר למחאה העתידית: "השאלה מה יקרה בעתיד, והאם המחאה תשפיע על המצב הפוליטי במדינת ישראל ובעיניי זה המבחן האמתי שיהיה לה".

קדימה תתאחד עם מפלגות השמאל?

לבני ביקשה לא להדיר פוליטיקאים מהמחאה. לדבריה, "אם היינו יכולים להיות על הבמה ולדבר, יכול להיות שהייתה גם תפיסה של תרבות פוליטית (למחאה, פ"ו)". כנראה שהמארגנים השתכנעו מדבריה ואחד מהם השיב: "ברגע שאנחנו חוזרים, וזה יקרה בקרוב מאוד, אז תיקחו את זה (הפוליטיקאים, פ"ו). אל תחכו לאישור. זה לא יהיה בצורה של אישורים". גם משתתף אחר אמר: "אמרה את זה ציפי, וזה נכון. תן לה לעלות לדבר. תן לשלי (יחימוביץ, פ"ו) לעלות לדבר. תן לזהבה (גלאון, פ"ו) לעלות לדבר. אל תדיר את הפוליטיקאים".

מסתבר שאת פעילי המחאה לא מעניין רק הנושא החברתי, אלא גם העניין הפוליטי. סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה, פנתה ללבני במהלך המפגש וביקשה ממנה לאחד את מפלגות השמאל לרשימה משותפת אחת. לדני השיבה: "התשובה הקצרה לשאלה שלך זה כן, אני מאמינה שצריך לעשות את זה. יש לזה קודם כל שאלה מתמטית, האם אחד ועוד אחד נותן שלוש או אחד וחצי. אני משוכנעת שאחד ועוד אחד יכול לתת מאה. אני מאמינה באיזשהו חיבור חדש, לא עוד מפלגה. אנחנו צריכים לייצר מחדש את הסיכוי לעשות את השינוי".

"החלק שמטריד אותי באמת זו השאלה האם השותפים הטבעיים שלי, שאני אפעל כדי שנלך ביחד - מבחינתי זו עדיפות ראשונה - החלק שמטריד אותי הוא שאני לא בטוחה שהם נמצאים באותו מקום", אמרה לבני. "בעיני זה יכול ליצור שינוי פוליטי עמוק. זו דרמה שאני חושבת שאנחנו חייבים לעשות אותה".

עוד באותו נושא:
אבי דיכטר הודיע: פורש מהפריימריז, תומך במופז
לבני נכנסה לרשימת 150 הנשים המשפיעות בעולם
לבני תוקפת חברי קדימה: "די לשטיקים הפוליטיים"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully