וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי דיכטר הודיע: פורש מהפריימריז, תומך במופז

פנחס וולף

22.3.2012 / 18:00

חמישה ימים לפני הפריימריז לראשות מפלגת קדימה, הודיע ח"כ אבי דיכטר על פרישה מהמרוץ. "אנחנו רוצים להחזיר את קדימה למורשת שרון", אמר. מופז: לא נפלג את המפלגה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

אבי דיכטר הודיע אחר הצהריים (חמישי) על פרישתו מהמרוץ לראשות מפלגת קדימה. דיכטר, שכיהן בעבר כשר לביטחון פנים הודיע כי הוא תומך בשאול מופז בפריימריז במסיבת עיתונאים ביהוד. בפתח דבריו אמר דיכטר כי האתגר מבחינתו הוא להשיב את המפלגה ל"קדימה המקורית של מורשת שרון" ולא פירט מה כוונתו.

במענה לשאלה כיצד הוא יכול להסביר את העובדה שעוד השבוע אמר לאנשיו שהוא ירוץ עד הבחירות, בניגוד להודעה מהיום, מה שמעורר שאלה של אמינות, השיב: "אם העניין הוא של חוסר אמינות, יש מקרים נוספים בהם אני עלול להיחשד בחוסר אמינות, אך אלה כמו עכשיו אין להם קשר לבעיית אמינות, אלא לתפיסת עולם ממלכתית. כשאתה מגיע למסקנה שבכוחך אתה עושה שימוש לא נכון – אתה עושה מהלך לא ממלכתי. לא רואה בזה בעיה של חוסר אמינות. יצאתי לדרך כדי להתמודד על הפריימריז. בחנתי עצמי לאורך כל הדרך. גם אם כל הכלים מוכנים ותפיסת העולם שלך אומרת לך: 'עצור'. עצור".

לאחר דבריו של דיכטר, דיבר שאול מופז שבירך את דיכטר על התמיכה בו, "זו החלטה מאוד לא קלה, אבל אמיצה ונכונה", אמר והבהיר כי המטרה של השניים היא "לנצח את ממשלת נתניהו". בנוגע לעתיד המפלגה לאחר הפריימריז, כשחברי הכנסת חלוקים בתמיכתם בכל אחד מהמועמדים, הבטיח מופז לאחד את המפלגה. "לא אתן לאף אחד לפלג את קדימה. כל הח"כים התומכים בלבני הם מעולים ונאחד אותם ביום שאחרי, ואף אחד לא יאיים על פילוג בקדימה", אמר.

לבני: "חברי קדימה מעדיפים אותי"

יו"ר קדימה, ציפי לבני התייחסה להודעה של דיכטר ואמרה כי המהלך מעיד שגם הם מבינים שחברי קדימה מעדיפים אותה על פניהם. "הזגזוג של דיכטר שמפר את כל הבטחותיו, ביחד עם מופז המצוי בלחץ לקראת ההכרעה, מבטאים את שאיפת שניהם להיות סרח עודף בממשלת נתניהו", ציינה, "אזרחי ישראל וחברי קדימה לא יכולים להרשות לעצמם עוד כהונה של נתניהו. בשבוע הבא חברי קדימה צריכים לבוא להצביע ולקבוע דרך- דרך קדימה לראשות הממשלה עם ציפי לבני או להפוך לליכוד ב? עם שאול מופז".

הפרישה של דיכטר מגיעה על רקע ההתחזקות של מופז בשטח, בנוסף להתחזקות לבני בסקרים. בתחילת המרוץ הודיע דיכטר כי בכל מקרה אין בכוונתו לפרוש לפני קו הגמר. הצטרפות דיכטר למחנה מופז מסמנת מהפך, לפחות בקרב חברי הכנסת . בעוד בלבני תומכים 13 חברי כנסת, במופז תומכים 14. רק יו"ר הסיעה, ח"כ דליה איציק עדיין יושבת על הגדר, ולפי התבטאויותיה בכוונתה לעשות זאת עד סוף הפריימריז

לפני למעלה מחודש הודיע דיכטר כי יתמודד על ראשות קדימה בפריימריז שייערכו ביום שלישי הבא, בכנס בבית המפלגה בפתח תקווה, כשאמר כי "בשלוש השנים האחרונות קדימה הידרדרה לשפל, איני מצליח להבין איך בתקופה כה קצרה ולאחר תקופה כה פורחת - הרשינו לעצמנו להידרדר כל כך נמוך".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully