וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת יפגינו בתל אביב: "לא למלחמה מיותרת באירן"

ענת שלו

22.3.2012 / 18:36

בעוד ההתבטאויות על תקיפת מתקני הגרעין באירן גוברות, מתוכננת הפגנה בסוף השבוע נגד המהלך. אחד מהמארגנים: "את ביבי יותר מעניין להתעסק באירן מאשר בישראל"

העיסוק באפשרות של תקיפה באירן, שתגרור מלחמה אזורית, לא פוסק בתקופה האחרונה. לצד אלה המדגישים את הצורך בפעולה צבאית, נשמעים קולות שקוראים לנהוג בריסון. ההתנגדות עלתה, בין היתר, בסדרת התמונות שהועלו לאינטרנט של ישראלים ואירנים שהכריזו שהם אינם מעוניינים להילחם זה בזה, וקראו לא לתת לממשלות לחרחר מלחמה. אותה התנגדות תעלה מדרגה ביום שבת הקרוב, בהפגנה שתתקיים בתל אביב תחת הכותרת "העם נגד מלחמה עם אירן".

האירוע הופץ דרך הפייסבוק, כאשר נכון להיום כ-1,200 בני אדם אישרו כי הם יגיעו להפגנה, שתצא מכיכר הבימה בשעה 19:00. חלק ממארגני ההפגנה מזוהים עם המאבק החברתי של הקיץ האחרון. בעמוד הפייסבוק נכתב כי "עושה רושם שהכל מוכן מבחינת ראש הממשלה לתקיפה באירן. חוץ מאיתנו – אנחנו לא מוכנים. תקיפה ישראלית חסרת אחריות באירן, שבעקבותיה מלחמה שמי יודע כמה יהרגו בה וכמה זמן תימשך, היא לא דבר שאנחנו נסכים לו. עושה רושם שנתניהו, שאולי חושש מעוד קיץ חברתי, להוט לייצר מלחמה שגם לא תזיק לקמפיין הבחירות שלו".

"את ביבי יותר מעניין להתעסק באירן מאשר בישראל"

עוד כתבו המארגנים כי "השבוע ראינו משהו מדהים. האינטרנט איפשר לנו להעביר מסרים לאזרחים בצד השני ולקבל מסרים חזרה של שלום, סולידריות ותקווה. הדו שיח המרגש והמרענן הזה הביא עמו מסקנה אחת ברורה: אנחנו, אזרחי ישראל ואירן, אינם אויבים. המנהיגים שלנו מחרחרים מלחמה אסונית – אנחנו מנסים למנוע אותה. במקום להיגרר למלחמה אזורית - אנחנו דורשים פתרון של שלום בין עמי האזור".

צביקה בשור, ממארגני ההפגנה בשבת, סיפר לוואלה! חדשות על היוזמה. "אירגנו את ההפגנה כי יש פער מטריד בין העמדות של הציבור בישראל, שכל הסקרים מראים שיש רוב מוצק וברור נגד התקיפה, כמו גם התבטאויות של אנשים כמו מאיר דגן ואחרים במערכת הביטחון שאומרים שיש למצות את כל האפשרויות האחרות לפני תקיפה, בעוד שראש הממשלה ושר הביטחון מובילים אג'נדה משלהם".

בשור ציין כי הרוב המתנגד בציבור צריך להשמיע את הקול שלו. "הרוב צריך להגיד להם שיש לנו דעה, שבדקנו, חקרנו וראינו ואנחנו לא חושבים שצריך לתקוף עכשיו ואין סיבה לצאת למלחמה מיותרת שתביא הרס בחיים שלנו. מה עוד שהמדינה לא מוכנה לשום דבר - מערכת הבריאות עדיין קורסת, שירותי ההצלה והכבאות על הקרשים, אין מספיק מקלטים, אין מסיכות אב"כ ול-40% מהציבור לא יהיו מסיכות גם אם כולן יחולקו. אי אפשר לצאת למלחמה. את ביבי יותר מעניין להתעסק באירן מאשר להתעסק בישראל. הוא היה מעדיף להיות ראש ממשלה לענייני אירן והיה מעדיף שימנו אולי לצדו ראש ממשלה לענייני מדינת ישראל הקורסת".

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

עוד על הנושא
רמטכ"ל ארה"ב לגנץ: "דאגה גוברת בגלל אירן"
גורמים בארה"ב: "תקיפה תוביל למאות הרוגים אמריקאים"
ברק על אירן: "העולם מבין כי ישראל אחראית לגורלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully