וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער בטקס לזכר פאבל פרנקל: "תיקון עוול היסטורי"

שר החינוך השתתף בטקס לגילוי שלט לזכרו של מפקד הארגון הצבאי היהודי במרד גטו ורשה. "היום אנו פורעים חוב כבוד לאחד הלוחמים עזי הרוח של עמנו", אמר סער

69 שנה אחרי מרד גטו ורשה, נחשף אתמול (שלישי) שלט לזכר מפקד הארגון הצבאי היהודי במרד גטו ורשה, פאבל פרנקל, בטקס חגיגי בעיר. שר החינוך, גדעון סער, אשר השתתף בטקס, אמר: "במעמד זה יש משום תיקון עוול היסטורי כלפי פאבל פרנקל וחבריו לארגון הצבאי היהודי, שנפלו בקרב וסיפורם לא סופר שנים רבות וכך לא זכו להכרה הראויה על חלקם במרד גטו ורשה"

"היום אנו פורעים חוב כבוד לאחד הלוחמים עזי הרוח של עמנו בימים החשוכים ביותר, פאבל פרנקל", הוסיף השר, "מי שמג?ב ריקבון ועפר קרא תגר על גרמניה הנאצית. בימים בהם נשחטו בני עמנו, חסרי נשק והגנה".

באפריל 1943, ניהלו פרנקל וחבריו קרב מתוך הגטו, וחודשיים לאחר מכן הוא התגלה עם שישה מחבריו במקום מחבואם, בהיותו בן 23. "ברור שהייתה זאת מערכה חסרת סיכוי מבחינה צבאית. מערכה על הכבוד היהודי של אלה שבחרו למות עם נשק ביד, וסרבו ליפול לידי מכונת ההשמדה הנאצית ולגורל טרבלינקה", ציין שר החינוך. "המרד השפיע על יהודים שקראו תיגר בעקבותיו על המרצחים הגרמנים, והייתה לו השפעה ניכרת גם על האתוס הציוני".

אחרי הטקס: עצרת זיכרון בטרבלינקה

בנוסף לשר סער, הטקס הצבאי התקיים במעמד ראש עיריית ורשה, חנה גרונקייבץ' ואלץ, סגן שרת החינוך הפולניה, מירוסלאב סילצקי, ויוזם הטקס, שר החוץ והביטחון לשעבר, משה ארנס.

השר סער הודה לממשלת פולין ולראש ממשלת פולין, דונלד טוסק, שנעתר לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעניין זה בביקורו בירושלים לפני שנה. כמו כן, הוא הודה לעיריית ורשה, לשגרירות ישראל ולארנס.

לאחר הטקס, תתקיים גם עצרת זיכרון ממלכתית בטרבלינקה "70 שנה למבצע ריינהרד" (השמדת יהדות פולין), במעמד שר החינוך ומושל מחוז מאזוביה, ובהשתתפות מאות בני נוער ישראלים ופולנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully