וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורמונים הטבילו את הורי צייד הנאצים - והתנצלו

הוריו של שמעון ויזנטל הם יהודים ניצולי שואה - מה שלא הפריע לגורמים בכנסייה המורמונית להטבילם לנצרות לאחר מותם. במרכז ויזנטל זעמו, ובכנסייה הכריזו: "מתחרטים עמוקות"

מדוע יהודים הוטבלו? בכנסייה המורמונית פרסמו בימים האחרונים התנצלות על כך שאנשי הכנסייה הטבילו לנצרות בחודש שעבר את הוריו של שמעון ויזנטל, צייד הנאצים המפורסם. מדובר ביהודים ניצולי שואה, והמעשה זכה לביקורת רבה. דובר הכנסייה מייקל פורדי, התנצל על המקרה ואמר כי מנהיגי הזרם "מתחרטים עמוקות" על הפעולה. "מדובר בהפרה חמורה של הפרוטוקול שלנו", הבהיר, על פי דיווח רשת BBC בפרשה.

הכנסייה המורמונית, פלג הקורא לחיפוש דרכיה המקוריות של הנצרות, פעילה בארצות הברית מאז המאה ה-19, ויש לה מאות אלפי מאמינים (בהם גם המועמד המוביל המתמודד בימים אלו על הנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני). אחד ממנהגיה המבדילים אותה מהזרמים האחרים בנצרות הוא עריכת טקסי הטבלה סמליים למתים. בשנת 1995 אסרה הכנסייה את מנהג ההטבלה לקורבנות השואה, שהיה נהוג בעבר בקרב המורמונים.

העדות לכך שההורים של ויזנטל הוטבלו על ידי הכנסייה נמצאה על ידי החוקרת הלן רדקלי, שמצאה לאחרונה כי גם חתן פרס נובל וניצול השואה אלי ויזל, הוטבל בטקס דומה וגם כמה מבני משפחתו, הוטבלו בחסות הכנסייה לאחר מותם.

מרכז שמעון ויזנטל, הממוקם בלוס אנג'לס, מיהר לגנות את ההטבלה, ונמסר ממנו כי "אנחנו זועמים על הפעולה חסרת הרגישות". הרב אברהם קופר מהמרכז הוסיף כי "הדרך היחידה לעצור מחדלים כאלה היא לעצור את מנהגי הכנסייה. זה מוכיח כי שיטת העבודה שלהם ומדיניותם להטביל לאחר המוות היא שערוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully