וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה של 7.6 הורגשה בדרום מקסיקו

רויטרס

21.3.2012 / 0:23

הרעש, שנמשך כשתי דקות, הורגש באואחאקה, כ-150 קילומטרים מהעיר אקפולקו, ובניינים זעו ממקומם גם בבירה. עד כה דווח על קריסת 60 בניינים וקווי התקשורת והטלפון נותקו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

רעש אדמה חזק הורגש אמש (שלישי) בחלקה הדרומי של מקסיקו, כ-150 קילומטרים מזרחית מאקפולקו. המכון הגיאולוגי של ארצות הברית מסר כי עוצמת הרעש נמדדה ב-7.6 דרגות בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה סמוך לעיר אואחאקה, והורגש גם בבירה מקסיקו סיטי. כמה רעידות משנה הורגשו בדרום המדינה.

בתמונות ששידרה הטלוויזיה במקסיקו נראו בניינים שגגותיהם ניזוקו, אולם לא דווח על פצועים או הרוגים. עד כה דווח כי 60 בתים קרסו ו-800 ניזוקו.

בוב דולר, מהמכון הגיאולוגי האמריקני, אמר כי רעש אדמה בעוצמה כזו גורם, בדרך כלל, למותם של כמה אנשים. "זה רעש חזק מספיק ואני חושב שייגרם נזק משמעותי", אמר.

תיעוד הרגע שבו רעדה האדמה

נשיא מקסיקו, פיליפה קלדרון, צייץ בדף הטוויטר שלו כי הרעש לא גרם לנזק משמעותי. ראש העיר מקסיקו סיטי, מרסלו אבררד, כתב בטוויטר כי מערכות הניקוז בעיר ו"שירותים אסטרטגיים" נוספים בעיר פועלים כסדרם. הוא מסר כי הוא יצא במסוק לסיור בשמי העיר כדי לבחון אם נגרם נזק למוסדות חשובים בשטחה. תושבים אחרים בעיר דיווחו כי יש שיבושים בקליטת הטלפונים הסלולריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד הרעש היה אואחאקה, כ-150 ק"מ מזרחית לאקפולקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרנק קונררס, כתב אל-ג'זירה במקסיקו סיטי, אמר כי בניינים רעדו סביבו בעת שהכה הרעש, וכי תושבים נסו לרחוב מחשש לחייהם. "זה היה רעש האדמה הממושך ביותר שהרגשתי בחיי", סיפר, ואמר כי הרעידה נמשכה שתי דקות לפחות. לדבריו, חלקים גדולים מהאזור נותקו מקווי התקשורת.

סמנתה רודריגז, יועצת סביבתית בת 37, נמלטה מהקומה ה-11, במשרד שבו היא עובדת במקסיקו סיטי. "חשבתי שזה יגמר מהר, אבל הקירות רעדו, והחלטנו לצאת החוצה", סיפרה. בחוץ, נעמדה ליד קבוצה של נשים, שהתאספו ומיררו בבכי. אחרות ניסו לשווא להקליד מסרונים למכשירי הטלפון הנייד, שהקליטה אליהם שובשה.

פאניקה ברחובות מקסיקו בעקבות רעידת האדמה, מרץ 2012. רויטרס
"רעש האדמה הממושך ביותר שהרגשתי בחיי"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully