וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה ליד אינדונזיה - אין חשש לצונאמי

סמוך למוקד בו אירע רעש האדמה בשנת 2004, שהוביל לצונאמי בו נספו מאות אלפים, נרשם רעש אדמה בעוצמה של 7.3. הממשלה הוציאה אזהרת צונאמי והסירה אותה זמן קצר לאחר מכן

הרשויות באינדונזיה שבדרום מזרח אסיה, הוציאו הערב (שלישי) אזהרת צונאמי לאחר שרעידת אדמה בעוצמה של 7.3 היכה בצפון האי האינדונזי סומטרה - כך על פי המכון הגיאולוגי האמריקאי. זמן מה לאחר מכן הוסרה האזהרה. רעידת האדמה התרחשה במרחק 420 קילומטרים דרום מזרחית ממחוז בנדה אצ'ה במדינה, בו נספו אלפי בני אדם לאחר רעידת האדמה שפקדה את האזור בשנת 2004, בעומק של 30 קילומטרים מתחת לקרקעית הים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת האזור בו ארע רעש האדמה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל מקרה בו נרשמת רעידת אדמה בעוצמה העולה על 7 בסולם ריכטר, מוציאה הסוכנות האינדונזית למטאורולוגיה וגיאופיזיקה אזהרת צונאמי. הערב רשמה הסוכנות האינדונזית רעש אדמה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר, רעש החזק יותר מזה שנרשם על ידי המכון האמריקאי. באזור בנדה אצ'ה ברחו רבים מהתושבים לעבר ההרים ולמקומות הגבוהים, זאת מחשש כי רעש האדמה העז יחולל צונאמי. כמו כן, עד ראייה בבנדה אצ'ה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מפלס הים ירד באופן חריג סמוך לחופי האזור - סימן ידוע לקראת בואו של צונאמי.

האזור בו שוכנת אינדונזיה נחשב לאזור פעיל ביותר מבחינה סיסמית ובשנת 2004 היכה בו רעש אדמה בעוצמה של 9.1. רעש האדמה, שמרכזו היה באוקיינוס ההודי, סמוך לאי סומטרה בו אירע רעש האדמה הנוכחי, הביא בעקבותיו גלי צונאמי אדירים שפגעו בעיקר באינדונזיה, בה נהרגו כמחצית מכלל 200,000 ההרוגים באסון.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully