וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: שנת 2011 היא שנת האסונות היקרה בהיסטוריה

עלות אסונות השנה החולפת, בהם רעידות האדמה ביפן ובניו זילנד והשטפונות בתאילנד, מוערכת ביותר מ-380 מיליארד דולר. המחזיקה בשיא עד כה - 2005, אז פגעה קתרינה בארה"ב

העלות הכספית של האסונות שהתרחשו בשנת 2011 הייתה הגבוהה ביותר בהיסטוריה – ומוערכת בלפחות 380 מיליארד דולר, בעיקר בשל רעידות האדמה שהתרחשו ביפן ובניו זילנד, כך דיווח הלילה (שלישי) האו"ם.

מרגרטה וואהלסטרום, נציגתו המיוחדת של מזכ"ל האו"ם לנושא הפחתת סיכון של אסונות, אמרה כי המספרים גבוהים בשני שלישים מהשיא הקודם שתועד בשנת 2005 - אז היכתה סופת ההוריקן קתרינה בדרום ארצות הברית.

בנוסף לרעידות האדמה, אמרה וואהלסטרום כי גם השטפונות בתאילנד ובמקומות נוספים היו אלו שגרמו לנזקים הנרחבים. "המסר העיקרי הוא שישנה מגמת עלייה חדה מאוד בהיקף האסונות ועמה עלייה בנזקים הכלכליים". למרות מגמת העלייה בעלויות הכלכליות, מספר ההרוגים באסונות ירד באופן יחסי להיקפם. זאת מכיוון שהמדינות השתפרו בהפעלה של מערכות אזהרה ובנקיטת צעדי מנע ומוכנות.

"הנזק הכלכלי של האסונות הופך להיות איום גדול עבור מספר מדינות"

"אבל הנזק הכלכלי של האסונות הופך להיות איום גדול וממשי עבור מספר מדינות", הוסיפה וואהלסטרום והסבירה כי היום "50% מאוכלוסיית העולם חיים באזורים פגיעים ביותר וחשופים לסיכון של אסונות".

האו"ם מפריד בין הסיכון לפגיעה בבני אדם אדם לבין הסיכון לפגיעה כלכלית. ווואהלסטרום ציינה כי ליפן הפגיעות הכלכלית הגבוהה ביותר אך היא מדורגת השנייה מבחינת הפגיעות של אוכלוסייתה. היא שיבחה את מאמצי המוכנות של יפן אך גם הוסיפה כי על המדינה להפיק לקחים מרעידת האדמה שתקפה אותה במרץ האחרון.

בעוד שהבניינים שרדו באופן יחסי את רעידת האדמה החזק, הצונאמי שהגיע לאחריה הטביע את צפון מזרח המדינה, מחק ערים שלמות והביא לפיצוץ במתקן הגרעיני בפוקושימה ויפן נאלצה להכריז על מצב חירום גרעיני.

צוותי חילוץ בהריסות בניין רשת הטלוויזיה CTV בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד. רויטרס
רעש האדמה שפקד את העיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד/רויטרס

ווואהלסטרום הוסיפה כי הסיכון לאסונות נמצא בעלייה עבור כל חלקי העולם בגלל שינויי אקלים, מיצוי המשאבים הטבעיים והרעה בבעיות הסביבתיות.

עוד באותו נושא

למרות התחזיות: מפלס המים בבנגקוק ממשיך לעלות
רעש האדמה בניו זילנד: מספר ההרוגים עלה ל-145
אז והיום: גלריית תמונות מאזורי האסון ביפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully