וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן מתעוררת לבוקר עצוב: אלפי הרוגים ונעדרים

יממה לאחר רעש האדמה החזק בתולדות המדינה, היפנים מתעוררים לחבלי ארץ חרבים, מניין הרוגים העומד על מאות, הערכות לא רשמיות המדברות על אלפים, וחשש לדליפה בכור הגרעיני בפוקושימה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ביפן מתעוררים הבוקר (שבת) למדינה מוכת אסון: רעידת האדמה החזקה שפקדה את המדינה לפני יממה, רעידות המשנה שהגיעו אחריה ובעיקר גלי הצונאמי האדירים ששטפו את חופי יפן זרעו הרס והביאו למותם של מאות וייתכן אלפי בני אדם. על פי הערכות המשטרה הרשמיות, 349 בני אדם נהרגו באסון, ואולם הערכות לא-רשמיות גורסות שלמעלה מאלף בני אדם נהרגו. גם באשר לכמויות הנעדרים ישנם סימני שאלה רבים, וההערכות הן כי מדובר באלפים רבים.

בתוך כך, החששות ביפן מתמקדים בכור הגרעיני בפוקושימה שבצפון המדינה. אמש הודיעה הממשלה כי תיתכן דליפה רדיואקטיבית קטנה מהכור הגרעיני בעיר, שמערכת הקירור שלו ניזוקה בעקבות רעש האדמה. חברת החשמל של טוקיו הודיעה כי איבדה את היכולת לשלוט בלחץ בחלק מהכורים הגרעיניים בפוקושימה, וסוכנות ידיעות יפנית דיווחה כי רמת הקרינה מחוץ לכיר גבוהה כעת פי שמונה מהממוצע, וכי רמת הקרינה בתוך הכור גבוהה פי 1,000 מהרגיל.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
הערכות: אלפי הרוגים ברעש/רויטרס

גלי הצונאמי האדירים עושים דרכם גם לחופה המערבי של ארצות הברית. עד כה דווח על חמישה בני אדם בקליפורניה שנסחפו אל הים, ואחד מהם עדיין מוגדר בחזקת נעדר. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שלח אמש את תנחומיו לעם היפני ולמנהיגיו. במסיבת עיתונאים בוושינגטון, אמר אובמה כי "יפן היא בת ברית קרובה שלנו. דיברתי עם ראש הממשלה נאוטו קאן, הבעתי בפניו את תמחומי העם האמריקאי, והצעתי לחברינו היפנים כל עזרה שיצטרכו". אובמה גם קרא לאזרחי ארה"ב להישמע לאזהרות צונאמי שפורסמו לאורך חופיה, והדגיש כי "על מי שיתבקש להתפנות מביתו לעשות כנדרש".

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. Osamu Kanazawa, The Yomiuri Shimbun, AP
אובמה הציע סיוע. נזקי הצונאמי ביפן/AP, Osamu Kanazawa, The Yomiuri Shimbun

בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים עמלים עדיין על יצירת קשר עם 20 ישראלים אשר שהו ביפן בזמן האסון, ומוגדרים כ"מנותקי קשר". בתוך כך, הורה שר הביטחון, אהוד ברק, למנכ"ל משרדו, אודי שני, להיערך ליציאת משלחת סיוע הומינטרי.

אמש בשעות הבוקר נרשמה ביפן רעידת האדמה החזקה בתולדות האזור, בעוצמה 8.9 בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה בלב האוקיינוס, בסמוך לחופה המזרחי של המדינה, דבר שהביא להתרוממותם של גלי צונאמי שהגיעו לגובה של תשעה מטרים. הצונאמי סחף לחוף כל מה שעמד בדרכו, כולל בתים, מכוניות וחוות חקלאיות, והגדיל משמעותית את מניין המתים מהאסון. בהמשך היום נרשמו ביפן עשרות רעידות משנה נוספות.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
גלי צונאמי בגובה 9 מטרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully