וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הציעה עזרה ליפן, גלי צונאמי בקליפורניה

נשיא ארה"ב ברק אובמה הביע את תנחומיו לעם היפני בעקבות האסון שפקד את המדינה, והציע כל סיוע שיידרש על מנת לשקם את ההריסות. הצונאמי הגיע גם לקליפורניה, ופגע בעשרות ספינות בנמל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שלח הערב (שישי) את תנחומיו לעם היפני ולמנהיגיו, בעקבות רעש האדמה החזק שפקד הבוקר את המדינה, שלווה בגלי צונאמי קטלניים. במסיבת עיתונאים בוושינגטון, אמר הנשיא כי "יפן היא בת ברית קרובה שלנו. דיברתי עם ראש הממשלה נאוטו קאן, הבעתי בפניו את תנחומי העם האמריקאי, והצעתי לחברינו היפנים כל עזרה שיצטרכו".

עוד אמר הנשיא כי נושאת מטוסים אמריקאית הפליגה היום ליפן, כדי לסייע במאמצי החילוץ. כמו כן, הוא קרא לאזרחי ארה"ב להישמע לאזהרות צונאמי שפורסמו לאורך חופיה. הוא הדגיש כי "מי שיתבקש להתפנות מביתו - עליו לעשות כנדרש. היום הזה מהווה תזכורת לכמה שהחיים שבריריים. לבנו יוצא ליפן, ואנו מקווים כי היא תשתקם מהטרגדיה הזו", הוסיף.

כוננות צונאמי בארה"ב, ספינות ניזוקו בקליפורניה

אזהרות צונאמי פורסמו באזור האוקיאנוס השקט, ולכל אורך החוף המערבי של ארה"ב ובמקסיקו. רשתות טלוויזיה בארצות הברית דיווחו כי הערב הגיעו הגלים גם לקליפורניה, וכי עשרות ספינות שעגנו בנמלים לאורך חופי המדינה התרסקו אל החופים. קודם לכן נצפו גלים נמוכים של צונאמי גם בהוואי, אך גובהם היה נמוך, והם לא גרמו לנזק.

מספר ההרוגים הרשמי ברעש האדמה והצונאמי שפקדו את יפן עומד כעת על 288 בני אדם. רוב ההרוגים נספו בעיר סנדאיי הסמוכה לחוף הים, שבה הכו גלי הצונאמי בצורה הקשה ביותר. מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות, ולפי ההערכות הוא יגיע ליותר מ-1,000 בני אדם. מאות בני אדם עדיין נעדרים מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully