וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לעם האירני: נסייע לכם לעקוף את הצנזורה

בסרטון לראש השנה הפרסי, בירך הנשיא את הציבור באירן: "אסור לכם להיות קורבן של המשטר הסובל מסנקציות, נעזור לכם בגישה לרשת". חמינאי: "כהגנה עצמית, נתקוף את אויבינו"

במשך שנים, הואשמה ממשלת אירן בהפעלת צנזורה על אתרי אינטרנט ושירותי דואר אלקטרוני, לצד הוצאת צווי מעצר לעיתונאים. כעת, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פונה ישירות לציבור האירני, וקורא לבני העם להילחם למען זכויות אדם ולמען חופש המידע.

בסרטון שהעלה ליוטיוב, בו מברך הנשיא האמריקני את האירנים לרגל ראש השנה הפרסי - חג הנורוז, המצוין היום (שלישי) - הצהיר אובמה כי השלטונות בטהרן יצרו "מסך אלקטרוני" שמונע ממידע חיצוני להגיע אל אזרחי אירן, ומאשים את הממשלה בהטלת מגבלות חמורות על חופש המידע ועל "זרימה של רעיונות".

בסרטון, שתורגם לפרסית ולערבית, מבטיח אובמה כי ארצות הברית תנקוט צעדים שיקלו את גישתם של אזרחי אירן לאינטרנט. "הממשל בראשותי נוקט צעדים חדשים, כדי לאפשר לאנשי עסקים אמריקנים להכניס לאירן תוכנות ושירותים, שיקלו על הגישה לרשת", אמר אובמה. בדבריו, אובמה הזכיר את תכנית הגרעין האירנית רק בכמה מילים, והתמקד בזכותם של בני העם האירני להשתמש ברשתות החברתיות, זכות שאינה תלויה, לדבריו, בעיצומים שהוטלו על הממשלה.

חמינאי: נתגבר על הסנקציות בעזרת התעשייה

במקביל לדברי אובמה, נשא היום גם המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, דברים לרגל חג הנורוז. בהם קבע בין ריתר כי אירן תתקוף כדי להגן על עצמה בפני התוקפנות של ארצות הברית או ישראל. "אין לנו נשק גרעיני ולא נרכיב כזה אלא בפני התוקפנות של אויבינו, בין אם הם מאמריקה או מהמשטר הציוני. כדי להגן על עצמנו - נתקוף באותה רמה של תקיפת אויבינו", אמר חמינאי בשידור בטלוויזיה הממלכתית.

"האמריקאים טועים טעות חמורה אם הם סבורים שבאמצעות איומים אם יהרסו את האומה האירנית". מוקדם יותר אמר חמינאי, בהצהרה שפרסם לרגל החג, כי ייצור תעשייתי אירני יכול להיות התשובה לסנקציות שהטילו ארצות המערב על אירן. הוא קרא לאזרחי אירן לקנות סחורה אירנית מקומית, וכך "להתגבר על מזימות האויבים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"שגרירות וירטואלית" עבור העם האירני

בסרטון של אובמה, ציין הנשיא האמריקאי כי חג הנורוז מצוין השנה "בעת של מתח גובר" בין ארצות הברית לאירן. לדבריו, יש לזכור כי תחילת השנה מסמלת את הזמן שבו אנשים מתאספים עם משפחותיהם ועושים מעשים טובים, דבר המסמל את "האנושיות שאנו חולקים זה עם זה".

"העם האירני צריך לדעת שאמריקה מבקשת לקיים עמו דו-שיח, במטרה לשמוע את דעותיו ולהבין את שאיפותיו", אמר הנשיא אובמה, והזכיר את התכנית להקמת "שגרירות וירטואלית" באינטרנט, שנועדה לאפשר לאירנים גישה למידע על ארצות הברית ועל תכניות סיוע זרות.

גם פרס שלח ברכה בפרסית

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, ניצל את ראש השנה הפרסי כדי לשלוח ברכה לאזרחי אירן באמצעות סרטון שהועלה לרשת. בברכה שהקליט בפרסית, אמר פרס כי הוא "מאחל לעם האירני חג אמיתי ושמח, ושיוכלו לטעום טעם של חופש, טעם של כבוד וכבוד האדם". הברכה שודרה לאירן באמצעות רדיו קול ישראל בפרסית.

בברכה, פנה פרס ישירות לאזני הציבור האירני, ואמר: "עוד לא מאוחר כדי לשנות את המשטר המושחת, ולחזור למורשת הפרסית המפוארת שהייתה לכם. כיצד העם מאפשר למשטר לעורר פחד, לגזול חירותם של אנשים ולזעזע את הדור הצעיר, שמחפש את דרכו החוצה מאירן הדיקטטורית?". לדבריו, "אירן, שפעם הייתה אהובה בעיני הרבה ארצות בעולם, מקוממת היום את כל העולם כנגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully