וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי: הרגו עשרות חולים וטענו - "המתת חסד"

שני אחים בבתי חולים במונטבידאו הודו ב-16 מקרים בהם המיתו חולים על דעת עצמם, "כדי להקל על סבלם". לפי הערכות הם הרגו לפחות 50 - לא כולם במצב סופני. הם הואשמו ברצח

שני אחים בבתי חולים צפויים לעמוד לדין באשמת רצח באורוגוואי, לאחר שהרגו לפחות 16 חולים שהיו מאושפזים בבתי החולים בהם עבדו בעיר הבירה מונטבידאו. כך דיווחו אמש (ראשון) הרשויות במדינה הדרום אמריקאית. השניים טוענים כי הרגו את הפציינטים כ"המתת חסד", במטרה להקל על סבלם.

השופט רונלדו וומרו, האחראי על התיק, מסר כי אחד משני האחים - שפרטיהם לא נמסרו לפרסום - הודה בחמישה מעשי הריגה, והשני הודה ב-11. עם זאת, לדבריו, ייתכן שבפועל הם היו אחראים לעוד עשרות מקרי מוות. בתקשורת באורוגוואי העריכו כי כ-50 חולים מתו כתוצאה מפעולותיהם.

ניידת משטרה מובילה שני אחים בבתי חולים החשודים ברצח 16 מטופלים כ"המתת חסד", 18 במרץ 2012. רויטרס
פרטי הנאשמים לא נמסרו. השניים מובלים למעצר, אתמול במונטבידאו/רויטרס

שני האחים, בני 39 ו-46, פעלו כל אחד בנפרד, במנותק זה מזה - האחד במחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים "לה אספנולה" בעיר, והשני במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים "מרסיאל". כמו כן, נעצרה אישה אחת החשודה ששיתפה פעולה עם אחד ממעשי ההריגה. עדיין לא ברור כיצד בדיוק המיתו השניים את קורבנותיהם, אולם מוערך כי פעלו באחת משלוש צורות: מינון-יתר של מורפיום, הזרקת בועות אוויר למחזור הדם, או שימוש ברעל מיוחד שהובא מברזיל. פרקליטתו של אחד מהם, אינס מאסיוטי, הבהירה כי הוא היה "מודע לחלוטין למעשיו" וכי "התוודה באופן מלא בפני השופט".

אחד המתים עמד להשתחרר מבית החולים

שר הפנים של אורוגוואי, אדוארדו בונומי, סיפר כי החקירה בפרשה נפתחה בעקבות מידע שמסר למשטרה אחד העובדים ב"מרסיאל", התנהלה במשך כחודשיים ואף הואצה לאחר שבמהלכה אירע מקרה מוות נוסף. לדברי השר, אף שהחשודים טענו כי פעלו ממניעים הומניטריים וכדי להקל על החולים, היו בין קורבנותיהם גם כאלו שלא היו במצב סופני, ואחד מהם אף עמד להשתחרר מבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הכניסה לבית החולים "מרסיאל" בבירת אורוגוואי, מונטבידאו, שם לפי החשד ביצע אחד האחים המתות חסד במטופלים, מרץ 2012. AP Photo/Matilde Campodonico, AP
"התנהגות פסיכוטית". שערי בית החולים "מרסיאל", אתמול/AP, AP Photo/Matilde Campodonico

שר הבריאות, חורחה ונגאס, הודיע כי גם משרדו פתח בחקירה לבירור "המעשים הפליליים" בבתי החולים, והוסיף כי הממשלה הקימה מרכז תמיכה למשפחותיהם של הקורבנות, שככל הנראה לא היו מודעים למעשי האחים. בהודעה קצרה לתקשורת מטעם אחד מבתי החולים, מסר דוברו כי מקרי המוות היו תוצאה של "התנהגות פסיכוטית" של אחד האחים.

עוד בנושא המתת חסד:
סעיף 115: כך הפכה שוויץ ל"בירת תיירות המוות"
לא רק עדי טלמור: הישראלים שמבקשים למות בכבוד
תושבי ציריך דחו במשאל עם הגבלות על המתות חסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully