וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל חתונת בנו: קצב הגיש בקשה לחופשה מיוחדת

19.3.2012 / 10:45

הנשיא שמרצה את מאסרו מאז חודש דצמבר, ביקש להשתחרר לחופשה בחודש מאי לרגל חתונת בנו נועם. ועדה מיוחדת תעריך האם ישנה סכנה לשלום הציבור כתוצאה מצאתו של קצב מהכלא

יצא או לא יצא? נשיא המדינה לשעבר משה קצב הגיש למפקד כלא מעשיהו בקשה להשתתף בחתונת בנו נועם בחודש מאי הקרוב. משרות בתי הסוהר נמסר היום (שני) כי הבקשה תישקל בהתאם למסקנות ועדה מיוחדת להערכת מסוכנות, אשר תפקידה לקבוע האם עבריין מין מורשע יכול לצאת לחופשה.

קצב, שהחל לרצות את מאסרו בחודש דצמבר, הגיש בקשה לחופשה מיוחדת, המגיעה זמן רב לפני המועד בו הוא זכאי לצאת אל מבין כותלי הכלא. ככלל, אסירים זכאים לחופשה בתום רבע מתקופת מאסרם, בכפוף להחלטת ועדה להערכת מסוכנות. כל אסיר המבקש לצאת מבין כותלי הכלא נדרש להתייצב בפני הוועדה, אשר קובעת האם ניתן לאפשר לו את היציאה.

הסיכויים שבקשתו תאושר גדולים

הוועדה, המורכבת בין היתר מנציג בית הסוהר, פסיכיאטר, פסיכולוג וקצין מודיעין, תתכנס ותעריך האם קיים חשש לשלום הציבור כתוצאה מצאתו של קצב מהכלא. בין היתר כפופה ההחלטה להתנהגותו של האסיר ולרמת הסיכון לבריחתו. בנוסף, תקבע הוועדה את תנאי היציאה של הנשיא לשעבר לאירוע - האם ילווה קצב באנשי שב"ס, מה יהיה היקף הליווי ומה משך הזמן בו יזכה לשהות בשמחה המשפחתית.

מכיוון שמדובר בבן, כלומר קרוב משפחה מדרגה ראשונה, גדלים הסיכויים כי שב"ס ייענה לבקשתו של נשיא המדינה לשעבר. עם זאת, כאשר ההערכה היא כי היציאה של האסיר מהכלא הינה מסוכנת, מתעלם שב"ס מהקרבה המשפחתית ומונע את החופשה. כך, בקיץ האחרון, לא הורשה העבריין אסי אבוטבול לצאת ללוויית אחיו פרנסואה.

בקשתו של קצב מגיעה על רקע המאבקים אותם הוא מנהל מול רשויות אכיפת החוק מאז תחילת ריצוי עונשו בחודש דצמבר 2011. בשבוע שעבר סירב קצב למסור דגימת DNA לשוטרים שבאו לקחת דגימות מאסירים בכלא מעשיהו. בתחילת מאסרו לא הסכים ללבוש מדי אסיר כתומים בשעת קבלת ביקור משפחתי. בהמשך גובש עמו הסדר, לפיו הוא ילבש מעיל של שב"ס על גבי בגדיו האזרחיים.

עוד על מאסרו של הנשיא לשעבר:
הנשיא לשעבר משה קצב סירב למסור דגימת DNA בכלא
לא מוותר: פרקליט קצב הציג ראיות חדשות במשפטו
משה קצב נפגש לראשונה עם אשתו גילה בבית הסוהר

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully