וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בבית האבות: גלאי העשן לא עבדו, הצוות נעדר

18.3.2012 / 11:14

בשירותי הכיבוי אומרים כי חקירת הדליקה בבני ברק, בה נפצעו 17 דיירים, מעלה חשד לשורת מחדלים קשים. מנהלי המקום נחקרים. משרד הבריאות: הורנו על הפסקת ההתקשרות עם המוסד

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

המשטרה חוקרת חשד לרשלנות בשריפה שפרצה לפנות בוקר (ראשון) בבית חולים גריאטרי-סיעודי בבני ברק, בה נפגעו 17 דיירים, שלושה מהם באורח קשה. בעל בית האבות, בעל המבנה ועובד נוסף עוכבו לחקירה. מחקירה ראשונה עולה כי האש התלקחה בשל קצר חשמלי.

בשרותי הכבאות של גבעתיים טוענים כי למבנה לא היה אישור כבאות, וכי המערכות שאמורות להתריע בשעת דליקה, ולאבטח את הדיירים, לא פעלו. הכבאים אף אמרו כי כשהגיעו למקום, גילו כי צוות בית האבות לא היה בו.

דובר שירותי הכבאות בבני-ברק, להב-משנה חזי צפניה, אמר לוואלה! חדשות כי "הכבאים שהגיעו למקום לא הצליחו לאתר אף גורם מסייע מטעם בית האבות, שיוכל לתת אינדיקציה לגבי מספר הדיירים ומצבם, ולכן הפינוי היה מורכב. נתקלנו במצב שבו מצאנו קשישים רבים מחוסרי הכרה, והכבאים העניקו להם חמצן ואמבולנסים, לפני שפינו אותם לבתי החולים". הכבאים אומרים כי איש מעובדי המקום לא דיווח לכוחות ההצלה על האירוע, וכי רק עובר אורח, שהבחין באש ובעשן, התקשר לתחנת הכיבוי והודיע על הדליקה.

שלושה בני אדם נפצעו קשה בשריפה שפרצה בבית אבות בבני ברק, מרץ 2012. חדשות 24
מרבית הדיירים ישנו כשפרצה האש. הצוות לא היה במקום/חדשות 24

בשרותי הכבאות של גבעתיים התריעו לאחרונה בפני המשטרה ובפני העירייה כי אין למקום אישורי כבאות. "כל בית עסק וכל מבנה צריך אישור כזה", מסביר להב-משנה צפניה. "כל מקום צריך שיהיו בו אמצעי בטיחות למקרה של שריפה, כגון גלאי עשן, תאורת חירום ומערכות כיבוי אוטומטיות. כל המערכות הללו לא פעלו בבית האבות במהלך האירוע".

מפקד תחנת הכיבוי: אין לנו סמכות לסגור מקומות מסוכנים

מוקדם יותר, אמר מפקד תחנת הכיבוי בבני ברק, טפסר בכיר שמעון בן נר, כי לפני שבועיים הוא ערך ביקורת בבית האבות, למרות שטרם הגיע הזמן לערוך בדיקה שכזו.

"עשיתי את הביקורת על דעת עצמי, מאחר שחששתי שדבר כזה עלול לקרות", אמר בראיון לגלי צה"ל. עם זאת, הודה בן נר כי בכל מקרה של כשלים בטיחותיים, אין בידו סמכות לסגור את המקום. "אנחנו מנסים לקבוע חוק חדש, לפיו תהיה לנו סמכות לסגור עסקים פורעי חוק. כיום אנחנו נאלצים לפנות לרשות המקומית".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הוא הורה על הפסקת ההתקשרות עם בית האבות, ועל הפניית המאושפזים למוסדות חלופיים. עוד נמסר כי המשרד העביר את המסמכים שהוצגו בפניו ביחס לאישורי כיבוי האש לבדיקת המשטרה.

השריפה פרצה אמש בבית החולים הגריאטרי-סיעודי "גינת הזהב" ברחוב השלושה בעיר, סמוך לשעה 22:15 בערב. כשלושים רכבי הצלה, ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים וכוננים של מד"א הוזעקו למקום וטיפלו בפצועים, שפונו לבתי החולים מעייני הישועה, תל השומר, איכילוב ובילינסון. מרבית הדיירים ישנו בעת שפרצה האש.

לקריאה נוספת:
בשריפה בבית האבות בבני ברק נפצעו קשה 3 מהדיירים
בת 80 נפצעה קשה בשריפה שפרצה בבית אבות בנתניה
אסון באשקלון: קשיש נספה בשריפה שפרצה בהוסטל

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully