וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין גזעני נגד אובמה: "אל תצביעו לכושי בשנית"

שיא השפל: מדבקות וחולצות הנמכרות ברשת יוצאות נגד הנשיא האמריקאי לקראת הבחירות שיתקיימו באוקטובר, תוך שהן עושות שימוש בצבע עורו של אובמה כגורם ל"סכנה" בהמשך כהונתו

מדבקת בחירות חדשה הוצעה לאחרונה למכירה בארצות הברית ומאז היא מעוררת סערה גדולה במדינה. המדבקה המדוברת נושאת את הכיתוב "In 2012 - Don't Re-Nig", ובעברית - "ב-2012 אל תצביעו לכושי בשנית". הכיתוב הגזעני תפס את תשומת ליבה של התקשורת מאתמול (שישי) אז הועלתה התמונה לרשת החברתית פייסבוק, בידי גולש שצילם אותה לאחר שהודבקה לתא מטען של מכונית. על המדבקה מופיע גם הלוגו של קמפיין הבחירות של אובמה, אותו חוצה קו אדום אלכסוני, וכן אותיות קטנות המבקשות להימנע "מעבירה" חוזרת בקלפיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באותיות הקטנות קוראת המדבקה להימנע "מעבירה" חוזרת בקלפיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף טענות כי התמונה זויפה באמצעות תוכנת עריכה, מתברר כי הצילום אותנטי לחלוטין וכי ישנם מספר חברות המציעות אותה למכירה תמורת שלושה דולרים. בנוסף, חברה המייצרת חולצות ראתה לנכון להוציא חולצה עליה מתנוססת הכרזה הפוגענית. בתוך כך, הושק לאחרונה גם אתר אינטרנט, בכתובת "Dontre-nig.com", אולם הוא הושבת ואינו פעיל עוד. בעלי האתר אמנם השתדל להישאר בעילום שם אך מיקומו אותר במדינת אריזונה.

עם זאת, גם בלי אותו קמפיין גזעני, מצבו של הנשיא ידע תקופות טובות הרבה יותר. סקר שפרסם השבוע אתר רסמוסן, מראה כי מיט רומני, המועמד המוביל לזכיה בבחירות למועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, גובר על הנשיא אובמה בקרב ישיר ביניהם. בעוד שרומני זוכה ל-48% מקולות המצביעים, מסתפק הנשיא המכהן ב-43% בלבד. עם זאת, ההפתעה הגדולה בסקר מגיעה מכיוונו של מועמד רפובליקני אחר, ריק סנטורום, אשר לראשונה בשנת 2012 - ובפעם השנייה בסך הכל - מנצח גם הוא בקרב ישיר והיפותטי מול אובמה, עם 46% לעומת 45%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully