וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הפרסומת לאיחוד האירופי שנפסלה בגלל גזענות

האם פרסומת חדשה להרחבת האיחוד האירופי גזענית? קמפיין פרסומי שנוי במחלוקת נפסל לשידור רק ימים ספורים לאחר הקרנת הבכורה. "בעל טעם ושיפוט מפוקפקים"

הנציבות של האיחוד האירופי אולצה לפסול סרטון פרסומת שקידם את הרחבת האיחוד בשל חשדות כי הוא כולל בתוכו תוכן גזעני. הפרסומת, שהפקתה עלתה 127 אלף אירו, הינה פראפרזה על סרטו של קוונטין טרנטינו, "להרוג את ביל". בסרטון של האיחוד האירופי, תחת הסיסמה "לצמוח יחדיו", מופיעים שלושה גברים, בעלי רקע אתני שונה, שמאיימים על אשה לבנה. גיבורת הסרטון נתקלת בלוחם קונג-פו אסייאתי, בסייף בעל חזות הודית, ספק פונג'בי ספק סיקי, ולבסוף בגבר בעל עור כהה שמדגים יכולות באומנות הלחימה הברזילאית קפוארה.

בתגובה ללוחמים המאיימים, שככל הנראה מסמלים איומים מצד סין, הודו ודרום אמריקה, האשה משכפלת את עצמה 11 פעמים ומקיפה את התוקפים. השלושה, לאחר שמבינים כי הם במיעוט, נכנעים. 12 הנשים המשוכפלות הופכות ל-12 הכוכבים המתנוססים על דגלו של האיחוד האירופי. הפרסומת מסתיימת בסיסמה "ככל שאנחנו יותר כך אנו חזקים יותר".

לאחר עליית הפרסומת לאוויר, התגובות לא איחרו לבוא: ראול רופארל, מהמכון הבריטי "אירופה הפתוחה" העוסק בפיתוח אסטרטגיות לאיחוד האירופי, אמר שלשום (שלישי) לעיתון "הגרדיאן" כי הסרטון "מראה אשה לבנה מאוימת על ידי גברים זרים עם כלי נשק הוא בעל טעם ושיפוט מפוקפקים".

סטפנו סאנינו, המנהל הכללי של המחלקה שהפיקה את הפרסומת מתעקש שהסרטון לא הובן כהלכה. בהצהרה לכלי התקשורת כתב כי "בקליפ מופיעים דמויות המייצגות סגנונות לחימה. זה התחיל עם תצוגה של יכולותיהם והסתיים בהבעת כבוד הדדי ובתנוחה המסמלת שלום והרמוניה".

עם זאת, האויבים של האשה האירופית, במקרה או שלא, מהווים שלושה מתוך הארבעה הכוחות הנגדיים למערב כיום: סין, הודו, ברזיל ורוסיה. למה התכוון המשורר? לא ברור. מה הבין הצופה? זה כבר יותר ברור.

עוד על הלך הרוח באירופה:
קרואטיה: 67% תומכים בהצטרפות לאיחוד האירופי
משרד החוץ: האיחוד האירופי מנגח את מדינת ישראל
מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה: "פרובוקציה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully