וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרואטיה: 67% תומכים בהצטרפות לאיחוד האירופי

זגרב תהפוך לבירה ה-28 באיחוד האירופי: כך קבעו רוב אזרחי קרואטיה שהצביעו היום במשאל עם על כניסה לארגון הסובל ממשבר כלכלי חריף. "זוהי נקודת מפנה", צהל הנשיא

אזרחי קרואטיה הכריעו: מעוניינים להצטרף לאיחוד האירופי בשת 2013, כך עולה מתוצאות ראשוניות של משאל-העם שנערך היום (ראשון) במדינה. 67% מהמצביעים תומכים בכניסה לאיחוד חרף המשבר הכלכלי החריף הפוקד מספר מדינות חברות בו, זאת לאחר ספירה של 38% מהקולות. אם האיחוד יאשר את קבלתה של המדינה שהתפצלה לפני שני עשורים מיוגוסלביה, היא תהיה המדינה ה-28 בארגון. "זהו יום גדול לקרואטיה ושנת 2013 תהיה נקודת מפנה בהיסטוריה שלנו", אמר הנשיא איבו יוספיבוביץ', "אני מצפה שכל אירופה תהפוך לביתי".

מהאיחוד האירופי נמסר כי קרואטיה תהפוך לחברה ה-28 ב-1 ביולי שנת 2013 לאחר השלמת שבע שנות משא ומתן שהסתיימו בחודש יוני השנה. בכך, תהפוך קרואטיה למדינה השנייה שהתפצלה מיוגוסלביה המצטרפת לאיחוד לאחר שסלובניה הפכה לחברה באיחוד האירופי בשנת 2004.

המתנגדים למהלך אמרו כי תזמון הכניסה לאיחוד שגוי מאחר והארגון אינו יציב בעבר בהתחשב במשבר החובות המאיים על מטבע האירו. קולות מתנגדים אחרים אמרו כי אינם בטוחים איזו תועלת ל-4.3 מיליוני האזרחים הקרואטים. מנגד, מומחים ודיפלומטים העריכו כי סירוב קרואטי להצטרף לאיחוד האירופי היה מוביל להורדת דירוג האשראי של זגרב וירתיע השקעות זרות במדינה.

קרואטיה התפצלה מיוגוסלביה במהלך השנים 1991-1994 תוך מלחמת אזרחים שאירעה במדינות הבלקן והחמיצה את מועדי הכניסה לאיחוד הקודמים בשנים 2004 ו-2007. המדינה נהנתה משגשוג וצמיחה כלכלית בעשור החולף בעיקר בזכות מיליוני התיירים הפוקדים את חופי הים האדריאטי, אולם גם היא לא נחלצה בשלום המשבר הכלכלי העולמי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully