וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הקהילה הבינלאומית יכולה לעצור את אירן"

טל שלו

16.3.2012 / 14:44

שר החוץ נפגש בבייג'ינג עם עמיתו הסיני וסגן הנשיא המקומי, ואמר כי בלימת תוכנית הגרעין בטהרן היא "עניין של רצון ונחישות". "אם זה לא יקרה, כל האופציות על השולחן", אמר

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיע היום (שישי) לביקור בסין ונפגש בבייג'ינג עם סגן הנשיא, שי ג'ינפינג. בפגישה לקח חלק גם שר החוץ הסיני, יאנג ג'ייצ'ה, ונידונו בה חיזוק היחסים בין שתי המדינות וסוגיית הגרעין האירני.

במסיבת עיתונאים שנערכה בבירה הסינית אמר ליברמן כי למרות הסנקציות הקשות, "לא רואים שום מוכנות מצד האירנים לוותר על תוכניתם הגרעינית". לדבריו, ישראל מעדיפה שהקהילה הבינלאומית תפתור את הבעיה באמצעות שיחות, משא ומתן ודרכים נוספות, אבל אם זה לא יקרה זכותנו להגן על עצמנו ואנו שומרים את כל האופציות על השולחן".

"אנו מאמינים שהקהילה הבינלאומית מסוגלת לעצור את אירן, זה עניין של רצון ונחישות, אך אם מאמצי הקהילה הבינלאומית ייכשלו, התוצאות יהיו קשות מאוד לעולם כולו ויביאו למרוץ גרעיני במזרח התיכון, אי יציבות פוליטית במדינות האזור ולחוסר יציבות במשק האנרגיה העולמי", הסביר ליברמן.

מסלקת הכספים הגדולה בעולם מצטרפת לסנקציות

אתמול הודיעה מסלקת הכספים הבינלאומית, "סוויפט", כי היא מסכימה לנתק משורותיה את הבנקים האירניים המואשמים בסיוע לתוכנית הגרעין הצבאית של המדינה או במימונם של בכירים אירנים שהוטלו עליהם במסגרת מגבלות שונות. בכך, נענתה המסלקה - המפעילה את רשת העברת הכספים הגדולה בעולם - לדרישה שהציבו לה ארצות הברית והאיחוד האירופי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בירכו על ההחלטה, ואמרו כי היא התקבלה בין היתר בשל הלחץ שהפעילה ישראל.

סוויפט מטפלת בהעברות הכספים של כ-80% מהבנקים ברחבי העולם. המסלקה נאלצה להיענות לדרישה חסרת התקדים הפוגעת גם בה, מתוקף מושבה בבלגיה, החברה באיחוד האירופי. רק לאחרונה הודיע בנק מרכזי בדובאי, שדרכו התנהלו 60% ממכירות הנפט של אירן לעולם, כי ניתק את קשריו עם טהרן בשל לחץ אמריקני שהופעל עליו.

המסלקה תנתק מחר ממערכותיה את כל הבנקים האירניים המופיעים ברשימת העיצומים של מדינות המערב, המואשמים במימון תכנית הגרעין של המדינה. בפועל, הצעד מהווה את המהלומה הכלכלית הגדולה ביותר שהונחתה על אירן במסגרת העיצומים שהוטלו עליה בשנים האחרונות, בשל סירובה לעצור את תוכנית הגרעין הצבאית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully