וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: קלינטון לא התנגדה באוזניי לתקיפה באירן

שר החוץ סיפר הבוקר כי פגישתו עם מזכירת המדינה - שסירבה לפגוש אותו מאז 2010 - התנהלה "באווירה מצוינת". אישור בשתיקה לאופציה הצבאית - או רצון להימנע מעימות נוסף?

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

אור ירוק לתקיפה? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמנם הורה לשריו להפסיק את "הפטפטת המיותרת" בנושא האירני, אך שר החוץ, אביגדור ליברמן, רמז הבוקר (רביעי) כי עמדתה של וושינגטון נגד תקיפה ישראלית באירן התרככה, ומתבטאת כעת בעמידה מנגד ובשתיקה.

בריאיון לגלי צה"ל, אמר ליברמן כי בפגישתו אתמול בוושינגטון עם מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, היא לא הביעה בפניו התנגדות אמריקנית לתקיפה צבאית נגד מתקני הגרעין של אירן. ליברמן, ששוחח גם עם קול ישראל, אמר כי השיחה עם עמיתתו, אותה לא פגש זה שנה וחצי, התנהלה באווירה מצוינת, וכי נידונו בה "סוגיות רגישות". הוא אמר כי לתחושתו, בוושינגטון מבינים ומסכימים שיש חובה למנוע מאירן להתחמש בנשק גרעיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר החוץ הגדיר את הפגישה כמצוינת, חרף הרושם הקריר שהותירה על הכתבים. ליברמן וקלינטון, אתמול בוושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד למקובל, ליברמן וקלינטון, שיחסיהם נחשבים למתוחים, לא נשאו הצהרה משותפת לעיתונאים בתום הפגישה. טרם השיחה השניים שוחחו באוזני כתבים על מזג האוויר בלבד.

קלינטון סירבה להיפגש עם ליברמן מאז 2010

קלינטון באה לירושלים בחודש ספטמבר 2010. מאז סירבה להיפגש עם שר החוץ, ועמדה עמו בקשר טלפוני בלבד. במרכז חילוקי הדעות בין השניים עומדים הסכסוך הישראלי-פלסטיני והיחסים המעורערים בין ישראל לטורקיה, לצד התבטאויות שונות של קלינטון על מצב הדמוקרטיה בישראל וביקורו של ליברמן ברוסיה, שם הביע תמיכה בתוצאות הבחירות לפרלמנט, חרף טענות לזיופים שנעשו במסגרתן.

בוושינגטון, נפגש שר החוץ עם כמה בכירים בממשל האמריקני, בהם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, יו"ר ועדות החוץ של הסנאט והקונגרס ג'ון קרי והסנאטורים ג'ון מקיין וג'ו ליברמן. ליברמן ממשיך כעת לניו יורק, שם ייפגש עם כמה שגרירים של המדינות החברות במועצת הביטחון ועם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית. בנוסף, מתוכנן לו ביקור באתר ההנצחה לאסון התאומים.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו.

גם הנושא הסורי עלה בפגישת קלינטון-ליברמן
הגרסה הרשמית: השניים שוחחו על מזג האוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully