וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי נתק ממושך: ליברמן ייפגש עם קלינטון, ידונו בנושא הסורי

טל שלו

6.2.2012 / 3:48

לאחר תקופה בה ניהלו קשר טלפוני בלבד, ייפגש שר החוץ עם מקבילתו האמריקאית בוושינגטון. בפגישה הוא צפוי גם להדגיש כי הסנקציות לבדן לא יועילו למניעת הגרעין האירני

על רקע מתיחות מתוקשרת היטב עם שרת החוץ האמריקאית, יבוא היום (שני) שר החוץ אביגדור ליברמן לביקור בן ארבעה ימים בוושינגטון, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם שרת החוץ הילרי קלינטון, וכן עם בכירים נוספים בממשל האמריקאי.

פגישותיו של ליברמן צפויות להתמקד ברצון הישראלי בהחרפת הלחץ הבינלאומי על אירן וסוריה; הסנקציות לבדן אינן מספיקות להפסקת פרויקט הגרעין האירני, צפוי ליברמן לומר לעמיתיו, ולקרוא להפלה של שלטון האייתולות בטהרן. על רקע הווטו הרוסי והסיני על החלטת מועצת הביטחון נגד סוריה, גם בנושא זה יקרא שר החוץ לבכירים האמריקאים לא להסתפק בהטלת סנקציות בלבד, אלא להפיל את משטרו של הנשיא בשאר אל אסד.

בלשכת שר החוץ, שצפוי להיפגש בביקורו גם עם יו"ר ועדות החוץ של הסנאט והקונגרס, ג'ון קרי ואיליאנה רוס לייטנן, הסנטורים ג'וזף ליברמן וג'ון מקיין ועם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית, טרם הפיצו את לוח הזמנים הסופי של הביקור וסירבו לאשר אם אכן תתקיים פגישה עם קלינטון; עם זאת, על רקע חילוקי הדעות הבולטים בין שני הדיפלומטים הבכירים במגוון רחב של נושאים, לרבות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, היחסים עם טורקיה ולגיטימיות הבחירות האחרונות ברוסיה, צפויה פגישתם לתפוס את מרבית תשומת הלב התקשורתית.

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון. רויטרס
הודיעה כי היא מעוניינת לפגוש את שר החוץ הישראלי. קלינטון/רויטרס

מאז ספטמבר 2010, אז נפגשו בירושלים, הקשר בין קלינטון לליברמן היה טלפוני בלבד, ובשבועות האחרונים עלה הנושא בפניות של כתבים בתדרוכי משרד החוץ האמריקאי; בסופו של דבר המשרד פירסם תשובה לשאלות בהן נמנו, בנוסף לפגישה זו, פגישה נוספת של השניים בוושינגטון ביוני 2009, וכן צוין כי שר החוץ הישראלי מקיים קשר שוטף עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ואף נפגש עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס. לפי דיווח ב?הארץ? בשבוע שעבר, קלינטון הייתה אמורה להיות מחוץ לוושינגטון במהלך ביקורו של ליברמן בעיר, אך בשבוע שעבר הודיעה לשכתה למשרד החוץ כי היא מעוניינת לפגוש את שר החוץ הישראלי.

אובמה צפוי להיפגש עם נתניהו ופרס

לא רק ליברמן יצר כאב ראש לממשל האמריקאי בוושינגטון; הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייצא בתחילת החודש הבא לביקור בארצות הברית, ויינאם באירוע השנתי של הלובי היהודי אמריקאי, אייפא"ק, בוושינגטון. הודעתו של נתניהו מגיעה כשבועיים לאחר הודעה של הנשיא פרס, שהודיע כבר בחודש שעבר על השתתפותו בוועידת אייפא"ק, שאף צפויה לערוך אירוע הוקרה מיוחד עבור פרס, בו יוקרן סרט שהופק במיוחד לאירוע.

בשנים קודמות היה מקובל שרק אחד משני המנהיגים מגיע לכנס השנתי, ואילו השני משגר ברכת ווידיאו; עכשיו מתברר ששני המנהיגים ישהו בוושינגטון באותו הזמן, ושניהם מצפים לפגישה עם הנשיא אובמה. על רקע חשיבות הקול היהודי בשנת הבחירות בארצות הברית, ההערכה היא שאובמה ייאלץ לפנות זמן להיפגש גם עם נתניהו וגם עם פרס.

עוד בנושא
יוזמת סרקוזי: נתיב "עוקף או"ם" להדחת אסד
גורם ביטחוני: "הנשיא אסד לא יגמור כמו קדאפי"
סין ורוסיה הטילו וטו על הצעת האו"ם להדחת אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully