וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטת גראד יורטה באשדוד; אין לימודים בדרום

אחרי כמה שעות של הפוגה, רקטה שנורתה מעזה יורטה בשמי העיר. בניגוד להמלצות פיקוד העורף, ראשי הרשויות והערים הגדולות החליטו: 200 אלף תלמידים יישארו בבית יום נוסף

אחרי כמה שעות של שקט, פלסטינים שיגרו אמש (חמישי) רקטת גראד מרצועת עזה לעבר אשדוד. מערכת כיפת ברזל ירטה את הרקטה בשמי העיר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. מעט מאוחר יותר נורו שני טילי קסאם לעבר ישראל - האחת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ואילו השנייה בשטח פתוח בחוף אשקלון מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בתגובה לירי הגראד, מקורות פלסטיניים דיווחו הערב כי מסוקי קרב של חיל האוויר ירו לעבר שטחים חקלאיים באזור שייח עג'לין, דרומית-מערבית לעיר עזה. לא דווח על נפגעים.

בתוך כך, בערים הגדולות בדרום לא לוקחים סיכון. ראשי הרשויות הגדולות כבר הודיעו כי הבוקר לא יתקיימו לימודים, וכי 200 אלף תלמידים יישארו יום נוסף בבתים. ראשי הערים והיישובים פועלים בניגוד להנחיית פיקוד העורף, שהמליץ להם לאפשר לתלמידים לשוב לשגרת היום. בין היתר, לא יהיו לימודים בבאר שבע, באשדוד, באשקלון ובגן יבנה ובאופקים. הלימודים ביישובי עוטף עזה ובחצרים יתקיימו כרגיל, ובקריית מלאכי, נכון לעכשיו, מתקיימים לימודים. במועצה האזורית בני שמעון לא יהיו לימודים.

בפיקוד העורף אומרים כי בתום הערכת מצב, יצאה המלצה לאפשר לימודים בכלל בתי הספר בדרום, וכי ובסמכותו של כל רשות מקומית להחמיר בהנחיות. זאת, למרות שבפיקוד העורף הסירו את המגבלות ללימודים בדרום. עם זאת, גורמים בפיקוד מציינים כי "ראש עיר לא יכול להקל בנסיבות אחרות את המלצות הפיקוד".

גן ילדים שנפגע מרקטות בדרום, מרץ 2012. דרור עינב
חיילים ליד גן ילדים שנפגע מפצמ"ר באשכול בתחילת השבוע/דרור עינב

בצה"ל מעריכים כי שיגורי הרקטות לעבר נתיבות ובאר שבע, בפרק הזמן שחלף מאז ההכרזה על הפסקת האש, בוצעו על ידי "חוליות סוררות" בתוך הג'יהאד האיסלמי. זאת, בניגוד להחלטת בכירי הארגון בלחץ מצרים, להפסיק את הירי לעבר ישראל. בלילה שבין רביעי לחמישי, תקף חיל האוויר שתי מטרות בצפון הרצועה. דובר צה"ל מסר כי היעדים שהופצצו היו אתרים לשיגור רקטות.

הילדים שהגיעו ללימודים עזבו עם חידוש הירי

אתמול בצהריים, ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', הודיע כי לא יתקיימו לימודים בבתי הספר בעיר, פרט ללימודים באוניברסיטת בן גוריון. הלימודים באוניברסיטה יתקיימו כרגיל, אך בחינות שנקבעו לשעות הבוקר נדחו למועד אחד.

דנילוביץ' אמר כי בהתאם לנוסחה שקבע, לפיה "כשיש טילים – אין לימודים", הוא אינו מוכן לקחת סיכון. בשעות הבוקר, יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה שנורתה לעבר העיר. שתיים אחרות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לה. מוקדם יותר, התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, סמוך לנתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

במשרד החינוך אמרו כי מרבית ההורים בחרו לשלוח את ילדיהם ללימודים, וכי ברשויות שבהן התקיימו שיעורים, נרשמה נוכחות של כ-70%. עם זאת, הורים רבים הגיעו לאסוף את ילדיהם בשעות הצהריים, אחרי שהתחדש הירי מרצועת עזה.

(עדכון ראשון - 21:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully