וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל דרשו להחריף את התגובה לרקטות - ברק סירב

15.3.2012 / 18:15

גורמים בכירים אומרים כי שר הביטחון הורה שלא להביא להסלמה מצד צה"ל חרף דרישות שהציבו לו בפיקוד הדרום ובשב"כ. דובר צה"ל: "מתואמים עם הדרג המדיני"

שר הביטחון, אהוד ברק, הורה לצה"ל להסתפק בתגובות נקודתיות כלפי ארגוני הטרור ברצועת עזה בסבב ההסלמה האחרון, וסירב להמלצות לתקיפות חריפות יותר – כך אומרים היום (חמישי) גורמים בכירים בצה"ל. לדבריהם, גם בשב"כ היו שותפים לעמדה של צה"ל. למול שני הארגונים החזקים עמד שר הביטחון, שהעדיף לנקוט תגובה נקודתית ושצה"ל יתקוף מבנים של ארגוני טרור.

בימים האחרונים, התקיימו כמה הערכות מצב בצמרת צה"ל, שדנו באופן התגובה שהצבא נדרש אליה נוכח מטחי הרקטות המתמשכים לעבר ערי הדרום. גורמים בכירים בצה"ל אומרים כי מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, וקצינים בכירים נוספים, המליצו להסלים את אופי התגובה לשיגורי הרקטות, ולנקוט פעולות חמורות יותר נגד הג'יהאד האיסלמי ושאר ארגוני טרור. אותן המלצות כללו פגיעה בבכירים בארגוני הטרור ופגיעה בתשתיות הטרור ברצועת עזה.

תמונות של שר הביטחון ואלוף פיקוד דרום באוגדת עזה מרץ 2012. דרור עינב
מנע הסלמה נוספת? השר ברק בסיור ביישובי הדרום/דרור עינב

בתגובה לדברים, אמר גורם ביטחוני כי "תפקידו של הצבא הוא להציג דרכי פעולה, ותפקידו של הדרג המדיני הוא לשקול את כל ההמלצות, כולל של גורמי ביטחון נוספים, ולקבל את ההחלטות על פי שיקול הדעת הטוב ביותר". מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל מתואם עם הדרג המדיני וימשיך לפעול למען שמירה על בטחון תושבי המדינה". ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

מחר לא יתקיימו לימודים בבאר שבע ובאופקים

בצה"ל מעריכים כי שיגורי הרקטות לעבר נתיבות ובאר שבע ביומיים שחלפו מאז ההכרזה על הפסקת האש, בוצעו על ידי חוליות סוררות בתוך הג'יהאד האיסלמי. זאת, בניגוד להחלטת בכירי הארגון בלחץ מצרים, להפסיק את הירי לעבר ישראל. אמש, תקף חיל האוויר שתי מטרות בצפון הרצועה, ומדובר צה"ל נמסר כי הופצצו אתרים לשיגור רקטות.

מערכת כיפת ברזל יירטה הבוקר רקטה שנורתה לעבר באר שבע. שתיים אחרות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. מוקדם יותר, התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב, סמוך לנתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בניגוד להמלצת פיקוד העורף, ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', הודיע כי גם מחר (שישי) לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, פרט לאוניברסיטת בן גוריון. גם באופקים ובאשקלון לא יתקיימו לימודים בבוקר. גם בקיבוץ חצרים לא יתקיימו לימודים, בניגוד לשאר יישובי המועצה האזורית בני שמעון. בגן יבנה לא יתקיימו לימודים להוציא כיתות י"ב שילמדו במרחבים מוגנים, תלמידי החינוך המיוחד שילמדו מחוץ ליישוב ומעבר לטווח 40 הקילומטרים, והגנים במתנ"ס שיפעלו כרגיל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully