וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר לנער שרצח כי "הושמץ בפייסבוק"

קובי מנדל

15.3.2012 / 17:56

הנער, בן 15, רצח ביוני אשתקד את הנער עותמאן נאסר בדקירות סכין. השופטים קבעו כי הרצח בוצע "בקור-רוח ובאטימות לב ונפש. אין לשכוח את גורלו של קורבן העבירה"

רצח שהתחיל מהשמצות בפייסבוק נגמר בעשרים שנה בכלא: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) 20 שנות מאסר על נער, כיום כבן 15, מכפר בצפון - לאחר שהורשע ברצח של עותמאן נאסר, כבן 14 במותו, בדקירות סכין. השופטים בתיק הבהירו כי גזר הדין מבטא את החומרה היתרה של העבירה.

ביוני אשתקד הצטייד הרוצח בסכין והציע לנאסר להיפגש עמו. אל השניים הצטרף נער אחר שידע כי בכוונת הנאשם לפגוע במנוח, זאת משום שהנאשם הראה לו את הסכין. בשלב מסוים אחז הנער הנוסף בנאסר, באופן שמנע ממנו לברוח או להתגונן, והורה לנאשם לדקור את המנוח. נאסר נדקר חמש פעמים ומת.

לאחר הרצח, הנערים השאירו את נאסר מוטל מת על השביל והלכו לבית ספר, שם שטפו את ידיהם, שברו את הסכין והשליכו אותה לבור ניקוז מים. אביו של הנער, שחשד בו במעורבות בפרשה, הסגיר את בנו לידי המשטרה. הנער הודה במעשה המיוחס לו במהלך פגישה עם קצינת המבחן. על אף שהנאשם אמר לה כי התקשה "לעכל" את מעשיו, הוא טען כי הרקע למעשה היה השמצתו על ידי המנוח ברשת החברתית פייסבוק.

הרכב השופטים בראשות אב בית הדין, השופט יוסף אלרון, קבע כי רצח המתלונן הינו "מעשה רשעות ואכזריות לשמו שבוצע במחשבה ובכוונה תחילה". השופט הוסיף כי הנאשם "ביצע את המעשה לאחר שתכנן, בקור-רוח ובאטימות לב ונפש, להרוג את המנוח". השופט דחה את טיעונו של הנאשם כי ללא ההשפעה המכרעת של חברו לעבירה, האירוע היה מסתיים אחרת. השופטים הבהירו כי מקרה זה מחייב עונש הולם וקשה, בדרך של שלילת חירותו של הנאשם לתקופה ארוכה וממושכת. "גם כששוקלים את גורלו של הנאשם הקטין, אין לשכוח את גורלו של קורבן העבירה, ובמקרה זה את חייו שקופחו במו ידיו של הנאשם, ועל בית המשפט לקחת זאת בחשבון לעניין העונש", קבע השופט.

לקריאה נוספת
בחודש יולי: 2 נערים הואשמו ברצח עותמאן נסאר בן ה-14 מעראבה
הסיבה לרצח הנער בעראבה: "הקרבן השמיץ אותי"
הנער שנרצח בעראבה: תלמיד כיתה ח' מהיישוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully